Mai multe subsidiare ale unor companii din domeniul automotive se află „sub observația” firmelor-mamă după ce anul trecut au majorat salariile în urma schimbării legislației în domeniu. „Companiile își doresc mai mult profesionalism din partea angajaților, o atenție crescută, o calitate mai bună. Cu toate acestea, însă, deși se spera că majorarea salarială va fi un factor motivator, calitatea pieselor a început să scadă, ceea ce a dus la un semnal de alarmă din partea conducerilor companiilor-mamă”, explică surse din piața de profil.
Mai mult, angajații au început să își șantajeze șefii. „E criză de personal, așa că imediat pot să plec”, este, inevitabil, răspunsul primit de șefi când le transmit muncitorilor că își doresc mai mult din partea lor.
Totuși, plecarea unor companii multinaționale din Brașov ar reprezenta un semnal destul de grav pentru economia Brașovului. Acest lucru ar putea duce la ieșirea din piață a altor producători, ceea ce ar genera un șomaj ridicat, iar dintr-un posibil câștig de moment salariații brașoveni s-ar putea trezi că nu mai au unde să se angajeze. deja în mai multe companii se fac calcule cu privire la pierderile pe care le pot avea în cazul relocării într-o altă țară, unde pe lângă forță de muncă ar avea parte și de o infrastructură bine pusă la punct.
Brașovul a pierdut ani la rând o mulțime de investiții din cauza lipsei infrastructurii sau a lipsei de personal. Acum, pe lângă aceste lucruri, antreprenorii vor trebui să se lupte și cu salariile majorate din pix, fără a se ține cont de productivitate.
4 comentarii
Sa plece , dacă se poate toate , ăștia cred ca suntem ,,sclavi pe plantație,,….
Gigi, un cretin absolut.
Parca il aud pe nea Nicu, cu neamestecul in treburili interne.
Bai boule, nu te obliga nimeni sa muncesti la ei, daca esti asa luceafar.
Iti faci afacerea ta, sau se bat alte firme pe tine.
Daca pleaca astia, se duce pe pula Brasovul, ca dau de munca la peste 25 de mii de oameni.
O sa dea dragnea la toti ajutor de somaj din pixu lui ?
Tu ai idee cum functioneaza o economie ?
Ai citit macar vreodata o carte de economie, serioasa ?
du-te cu pesedemuistii tai si nu mai scrie in plm la ziar ca te faci de ras.
Fake news. Cine semneaza articolul asta? Nimeni?! De unde a luat informatia? Care companii? Salariile n-au crescut in urma modificarii legislatiei in domeniu. De fapt o aliniere la practica statelor civilizate din vest spre care tindem. Salariile nete au ramas la fel. Salariile in industria asta se modifica individual la fiecare angajat in urma evaluarii profesionale periodice (anuale sa zicem in unele cazuri). In urma negocierii intre angajator si angajat la angajare sau pe parcurs. Salariile in Romania, inclusiv Brasov, sunt cele mai mici din UE cu exceptia Bulgariei. Unde sa mai plece firmele astea? In Polonia? In Ungaria? In Cehia? hahaha. Acolo vor plati mai mult. in Bulgaria? Acolo n-au cu cine si in plus infrastructura e si mai proasta ca la noi, sunt mau departe decat noi.
Deci fake news. Sigur.
Poate vor sa plece firmele in Ucraina unde e razboi, sau in Rusia unde infrastructura e beton. Ha ha ha. Sau in afara UE sa plateasca taxe vamale.
Terminati cu fake news astea.
In Germania un inginer debutant are salariul mai mare ca al unui expert de pe aici iar un muncitor german castiga de minim 4 ori mai mult decat unul roman. Parerea mea e ca inca 10 ani cel putin din punct de vedere al salariilor vom fi cei mai competitivi din Europa.
Asta nu inseamna ca o autostrada Sibiu-Brasov nu ar fi deosebit de utila si nu ar ajuta enorm afacerile din zona Brasov Covasna. Dar cum n-am avut vreun boc de brasov…
Deci inca odata, aceasta stire e fake news in conditiile in care Continental aduce noi proiecte la Brasov, Autoliv isi mareste productia, Preh angajeaza noi oameni, Schaeffler construieste o noua hala si un nou centru de testari si va ajunge la 5000 de angajati. Toate astea sunt stiri recente luate de pe site-ul Bizbrasov.
@Gigi, Ai inteles fix nimic din articol. E vorba de calitatea pe care o ofera angajatul. E normal ca atunci cand calitate unor produse scade sa se ia masuri. Dar tu probabil nu intelegi cum funtioneaza aceste treburi in insutria automotive pt ca sigur nu ai lucrat niciodata in asa ceva.
Si inca ceva. Vezi ca virgula se pune lipita de cuvant si dupa aia se lasa spatiu, daca intelegi ce vreu sa spun.