Dacia Plant, compania românească înfiinţată în urmă cu 17 ani la Braşov, specializată în producţia de suplimente alimentare, ceaiuri, a încheiat anul 2018 cu afaceri de 32,6 milioane de lei şi plănuieşte investiţii de 4 milioane de lei în creşterea capacităţii de producţie şi modernizarea secţiilor din fabrică.
„Anul 2018 a fost cel mai bun an din istoria companiei, am avut o creştere a cifrei de afaceri cu 18% faţă de 2017. În 2019, dorim să creştem cu 10%, dar există posibilitatea unei reduceri a profitabilităţii nete deoarece ne dorim să finalizăm investiţiile începute în 2018 şi să dezvoltăm noi categorii de produse“, au spus reprezentanţii companiei.
Dacia Plant are circa 185 de angajaţi, la acelaşi nivel cu cel din 2017, şi produce comprimate, ceaiuri, tincturi, siropuri şi pulberi în fabrica situateă în Bod, judeţul Braşov. Compania este deţinută de Călin Ianţa şi Radu Ionescu.
În 2017, cifra de afaceri a companiei a fost de 27,5 mil. lei, la un profit de 600.000 lei, influenţat de investiţiile făcute în dezvoltarea businessului.
Anul trecut, Dacia Plant şi-a extins portofoliul de produse şi în zona cremelor terapeutice sub brandul Dacoderm, iar categoriile de siropuri şi tincturi fără alcool au avut creşteri de peste 40% la vânzări.
„Am reuşit să ne listăm în clienţi noi, acest lucru a dus către creşterea vânzărilor în retailul modern cu 12%“, au mai spus reprezentanţii Dacia Plant.
În marile supermarketuri, spaţiul dedicat ceaiurilor şi suplimentelor alimentare a crescut în ultima perioadă, retailerii urmând trendul creşterii vânzărilor la aceste produse pe fondul atenţiei mai mari pe care românii o acordă stării de sănătate şi al unui ritm de viaţă alert.
Pentru anul acesta, compania a stabilit zonele în care vrea să investească circa 4 milioane de lei – secţii noi de siropuri şi tincturi, modernizarea secţiei de food, creşterea capacităţilor de producţie. În plan este şi lansarea a două categorii noi de produse.
„Pentru a reuşi să menţinem trendul de creştere este nevoie să facem investiţii consistente“, au mai spus reprezentanţii Dacia Plant.
Suplimentele alimentare sunt vândute atât în reţelele de farmacii, cât şi în retailul alimenttar, iar piaţa a crescut de la an la an, un trend care va continua. Piaţa de suplimente alimentare este estimată la peste 1,2 miliarde de lei anual, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
„Creşterile le estimăm cu precădere în reţelele de farmacii în ceea ce priveşte suplimentele alimentare, şi în retailul modern pentru ceaiuri şi produse food. Un element important în ecuaţia acestui an va fi viteza de acţiune. Piaţa fiind foarte dinamică, este necesar să reuşeşti să te mişti cât mai repede şi mai eficient, iar pentru noi, şi nu numai pentru noi, asta va reprezenta o provocare în 2019.“
Pe piaţa locală de suplimente alimentare activează jucători precum Secom, Alevia, Dacia Plant, Hofigal, Phenalex, Viva Natura, dar şi giganţi internaţionali precum compania americană Herbalife sau cehii de la Walmarkt.