Majoritatea clientilor magazinului online al Ikea sunt din marile orase (Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Constanta, Brasov, Sibiu, Arad), iar 65% sunt femei. De asemenea, 80% dintre comenzi provin din afara Bucurestiului.
Mihaela Muresan, director de marketing si comunicare al Ikea pentru Europa de Sud Est, nu a oferit detalii despre valoarea medie a unei tranzactii pe online, insa a precizat ca aceasta este mai mare decat in magazinul fizic datorita unei planificari mai atente a consumului.
“Oamenii comanda mai multe produse online, pentru a justifica valoarea transportului, fata de cei din magazin, care de obicei sunt din Bucuresti si isi permit sa faca mai multe vizite la magazin”.
In ceea ce priveste site-ul Ikea.com/ro managerul a afirmat ca in curand va fi lansata o versiune noua.
“Una responsive si cu un concept grafic imbunatatit, vom adauga cateva elemente inspirationale si lucram, de asemenea, la adaptarea serviciilor pentru mediul online”, a explicat directorul de marketing al Ikea pentru wall-street.ro
In topul vanzarilor, pe online, eroul nostru este divanul Hemnes, acesta fiind si unul dintre cele mai vandute produse in magazinul fizic. Pe online se mai vand bine mobilierul de birou, dulapuri, canapele”, a adaugat Muresan.
Magazinul online al Ikea in Romania a fost lansat in iulie 2014, iar la nivelul anului de catalog Ikea 2015 (septembrie 2014 – august 2015) a ajuns la o pondere de 8% din vanzarile companiei.
In anul de catalog septembrie 2014 – august 2015 IKEA a inregistrat vanzari de 424,5 milioane de lei in Romania, mai mult cu 12,3% fata de anul precedent.
“Intre timp, procentul a trecut de 12%. In alte tari ponderea comertului online variaza in functie de vechimea si specificul pietei, de numarul de magazine, etc. Romania este una din tarile cu cele mai mari cote de vanzari online in totalul cifra de afaceri”, a explicat reprezentanta celui mai mare retailer de mobilier si decoratiuni la nivel mondial.