Primăria Brașov a adjudecat contractele pentru proiectarea celor două trasee de biciclete, care vor lega zona Poienelor, de Gară, Centrul Civic, dar și zona de agrement de „La Iepure” de Poienelor. Ambele contracte au fost câștigate de proiectanții ilfoveni de la Hentza Business, care au schițat proiectele mai multor investiții la Brașov, iar în prezent se ocupă de o investiție similară, respectiv autostrada pentru biciclete, care va fi amenajată în Timișoara.
Pentru proiectarea traseului 1 (Poienelor – Camera de Comerț și Industrie, de unde se intră pe actuala pistă de biciclete), costul de realizare este de 111.900 de lei, fără TVA, iar pentru cel de-al doilea traseu (zona La Iepure – terminal RAT Poienelor) este de 63.300 de lei.
Piste de biciclete care va lega zona Poienelor de Centrul Civic va fi una futuristă și presupune inclusiv amenajarea unor pasaje suspendate peste două intersecții, resoectiv Calea București-Poienelor-Saturn și Gară.
„Pasajele vor prelua traficul pietonal, astfel încât în sensurile giratorii ar rămâne doar circulaţiei auto. Pasajele vor dispune de trasee separate pentru biciclete şi pietoni. Acestea vor avea un aspect arhitectural adecvat, vor supratraversa sensurile giratorii la o înălţime de aproximativ 6 m, iar lăţimea pietonală şi pentru biciclişti va fi de 5,5 m. Accesul se va face prin intermediul rampelor – pentru biciclişti şi a scărilor rulante şi al lifturilor – pentru pietoni”, în conformitate cu detaliile temei de proiectare. Totodată, edilii vor ca pista să fie delimitată pe anumite tronsoane de traficul auto, cum ar fi de exemplu, pe B-dul M. Kogălniceanu, printr-o zonă verde.
De asemenea, în cadrul acestui proiect ar urma să fie amenajate și două puncte de bike-sharing, unul la Poienelor, iar celălalt în Centrul Civic.
Ambele proiecte sunt finanțate cu fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Fondurile nerambursabile din partea Uniunii Europene reprezintă 98% din valoarea eligibilă a proiectelor.
Un comentariu
Avem autostrada care sa plece din Brasov ?
Avem autostrada care sa ajunga in Brasov ?
Avem aeroport functional ?
Restul sunt povesti frumoase scoase din pana laptop ului .
Prietenii stiu de ce .