Municipalitatea a demarat actualizarea studiului de fezabilitate pentru construirea unui drum de legătură între strada Cărămidăriei și drumul spre Poiana Brașov, care să asigure un acces facil turiștilor spre Poiana Brașov și, în același timp, să scoată traficul, generat de aceștia, din zona centrului istoric.
,,Am demarat procedura de achiziție pentru actualizarea SF-ului pentru drumul care ar trebui să facă legătura între strada Carierei și drumul de Poiană, astfel încât, toți cei care vor să meargă direct în Poiană să nu mai fie nevoiți să ajungă în zona centrului istoric, ci să utilizeze acest drum. În felul acesta, turiștii ajung mai ușor în Poiana Brașov, inclusiv cei care vin dinspre București. Dacă vor să evite orașul, pot merge pe ocolitoare și apoi, din Bartolomeu, direct spre Poiană. Astfel, sper să mai descongestionăm traficul din zona Livada Poștei, dar și cel de pe Iuliu Maniu-Iorga și strada Lungă, în special în sezonul de iarnă. După ce vom avea datele actualizate, putem trage o concluzie cu privire la costuri și la traseu. La procedura de achiziție s-a prezentat un singur ofertant, iar în această perioadă se derulează analiza ofertei tehnice. Sper ca documentația să fie în regulă și, până la sfârșitul anului, când pregătim bugetul pentru anul 2020, să avem datele necesare pentru această investiție“, a precizat primarul George Scripcaru.
Date tehnice procedură achiziție ,,Actualizare SF Drum de legătură Str.Cărămidăriei – Drumul Poienii”.
Ofertant: Stigma Building Management SRL.
Etapă procedură: analiză oferta tehnică.
Valoare estimată: 107.521,25 RON + TVA.
Durata proiectării: 5 luni.
Criteriul de atribuire: Cel mai bun raport calitate-preț.
În baza contractului care se va încheia, vor fi prestate serviciile privind Actualizarea documentației tehnico – economice – faza SF – privind obiectivul „Drum de legătură Strada Cărămidăriei – Drumul Poienii ” :
– Actualizarea Studiului de fezabilitate, conform HG nr.907/2016
– Studiul geotehnic.
– Studiul topografic, inclusiv documentația de reactualizare (după caz ), vizat de OCPI
– Studiul de trafic
– Expertiza tehnică
– Documentații pentru obținerea de avize, acorduri, conform certificatului de urbanism.
Se solicită respectarea mai multor condiții, printre care:
– Asigurarea elementelor geometrice în plan orizontal și vertical și a elementelor de gabarit, astfel încât desfășurarea traficului să se facă în condiții de siguranță și confort.
– Asigurarea scurgerii apelor.
– Realizarea iluminatului pe traseul proiectat.
– Se vor trata lucrările de siguranța circulației rutiere (marcaje, indicatoare de circulație ).
– Întocmirea tuturor documentelor în vederea obținerii avizelor necesare pentru ocuparea temporară și definitivă a terenului, sau pentru eventuale exproprieri (după caz ).
– Se va avea în vedere colectarea și scurgerea apelor meteorice; se vor preciza punctele unde se vor realiza legăturile la conducta de canalizare pluvială. Dacă este cazul, documentația va cuprinde și acceptul Companiei Apa pentru deversarea apelor meteorice la rețeaua de canalizare pluvială.
– Pe baza avizelor primite de la deținătorii de utilități, proiectantul va cuprinde în Devizul general și cheltuielile necesare pentru modificarea traseului rețelelor existente (dacă este cazul).
– Se vor prezenta listele cu cantitățiile de lucrări rezultate din antemăsurători, pe categorii de lucrări.
– Tema de proiectare poate fi completată cu date din teren, pe baza observațiilor și concluziilor rezultate în urma deplasării și vizionării amplasamentului.
– Studiul de fezabilitate poate să cuprindă și alte lucrări pe care proiectantul le consideră necesare pentru realizarea obiectivului de investiții
Un comentariu
Hoție ordinară pe față: „Există două aspecte importante în această discuție.
Primul, legat de presiunea imobiliară din zonă și de intențiile enunțate de primarul Scripcaru, de a deschide o nouă legătură cu Drumul Poienii, din strada Cărămidăriei…” (Allen Coliban – pagina de FB).
Bașca pe accest nou drum nu va merge niciun bucureștean din puhoiul venit în weekend de la Predeal pe DN1. Punct.