Senatul a adoptat, miercuri, proiectul legislativ al PMP pentru aprobarea obiectivului de investiții Autostrada București-Brașov. Toate partidele politice au susținut inițiativa, în ciuda raportului Comisiei pentru transporturi, care a întocmit un raport de respingere al proiectului de lege, transmite Mediafax.
Propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti – Braşov a fost adoptată de senatori cu 81 de voturi „pentru” și două voturi „împotrivă”. Senatorii au respins, de asemenea, raportul de respingere al Comisiei pentru transporturi și infrastructură. Inițiativa prevede că „în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înființeze o societate pe acțiuni potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu personalitate juridică, de interes strategic național, cu obiect de activitate proiectarea și construirea obiectivului de investiții Autostrada București-Brașov și denumită Compania Națională pentru Construirea Autostrăzii București-Brașov S.A”.
Termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada București-Brașov este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Senatul a adoptat propunerea legislativă în calitate de primă Cameră sesizată, Camera Deputaților având rol de for decizional.
Termen de execuție de 5 ani pentru autostrada spre Bacău
De asemenea, Senatul a mai adoptat astăzi și proiectele legislative de aprobare a obiectivului de investiții pentru Autostrada Brașov-Bacău, respectiv pentru Autostrada Nordului. Demersul are loc la câteva zile după ce români din toată țara au protestat din cauza lipsei de autostrăzi. Comisia pentru transporturi din Senat a întocmit rapoarte de respingere a celor două inițiative legislative. Cu toate acestea, Senatul a respins raportul comisiei și a adoptat propunerea legislativă privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Braşov-Bacău, în unanimitate, cu 74 de voturi „pentru”.
Potrivit proiectului legislativ inițiat de parlamentari din toate partidele politice, termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada Brașov-Bacău este de cinci ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
De asemenea, obiectivul de investiții Autostrada Brașov-Bacău se finanțează de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din fonduri extreme și din fonduri europene disponibile în cadrul exercițiului financiar multianual 2019-2024.