Din luna iulie a acestui an, RATBV își va extinde activitatea de transport și către alte localități din jurul Brașovului, ca urmare a transformării societății în operator regional la nivelul zonei metropolitane. Dacă încă de la 1 ianuarie, RATBV a introdus prima cursă metropolitană către Cristian, din luna iunie, alte 3 localități vor fi deservite de linii directe ale operatorului de transport.
După cum au precizat reprezentanții Asociaţiei Metropolitane de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public, în cea de-a doua etapă, societatea de transport va asigura legături cu Râșnov, Ghimbav, Sânpetru și Bod, până la sfârșitul lunii iunie fiind valabile licențele de traseu obținute de companii private pe traseele din județ. „La un moment dat s-a pus problema prelungirii actualelor licenţe până la data de 31 decembrie 2019, printr-o modificare a Legii serviciilor de transport public de călători, act normativ promulgat de preşedintele României la finalul anului trecut. Conform noului act normativ, nu se vor mai prelungi însă licenţele de transport pentru localităţile care semnat au contracte încheiate cu asociaţiile de transport public de călători, cum este şi a noastră”, a explicat Aurelian Danu, directorului executiv al Asociației.
Curse RATBV către toate cele 17 localități din zona metropolitană
Specialiștii Asociației Metropolitane de Dezvoltare Durabilă a Transportului Public au stabilit cinci coridoare ale transportului metropolitan care urmează legăturile cu principalele localități, pe drumuri naționale sau județene, toate legate de Brașov. La Râșnov va exista, de exemplu, coridorul 200. Asta înseamnă că toate autobuzele RATBV care vor face legătura dintre Râșnov și Brașov, vor avea indicativul 200.
Așadar, în 30 iunie 2019, licențele de transport ale operatorilor privați de transport vor expira, iar de la 1 iulie 2019, transportul în Zona Metropolitană va fi asigurat doar prin intermediul Asociației Metropolitane de Dezvoltare Durabilă a Transportului, care va elibera licențe de transport. După această dată, RATBV ar urma să asigure transport public către toate cele 17 loclaități din zona metropolitană, însă introducerea de trasee ar urma să se facă etapizat.