*Creează accesorii de lux pentru lumea modei, dar și bijuterii exclusiviste sub brandul Pheres
Brașoveanca Narcisa Pheres a cucerit lumea modei cu creaţii de lux pentru bărbaţi şi femei, dar mai ales cu bijuterii exclusiviste din pietre preţioase şi diamante rare. Printre clienții săi se numără regina Malaeziei, care are o poșetă Pheres, dar șI prinţi din Europa şi Asia care cumpără costume şi cravate inscripţionate elegant cu numele ei, tapiserii şi bijuterii cu pietre preţioase împart taina aceleiaşi mărci sinonime cu eleganţa princiară, cu luxul desăvârşit. Pentru că membrii cu adevărat înaltei societăţi sunt discreţi, nu fac paradă de branduri. Iar la farmecul lor cu sânge albastru contribuie din plin şi compania pusă pe picioare de o româncă frumoasă din Braşov.
Originară din Corabia
S-a născut în localitatea Corabia din judeţul Olt. Acolo a copilărit, însă după ce familia s-a mutat la Braşov, s-a simţit adoptată de oraşul de la poalele Tâmpei. „Am copilărit în sudul ţării, sunt braşoveancă doar prin adopţie. După facultate o parte din familia mea s-a mutat la Braşov şi aşa am început să vin şi eu mai des şi să-mi petrec toate vacanţele pe care le făceam în ţară, la Braşov“, a povestit Narcisa.
S-a măritat cu un japonez
„Am terminat Facultatea de Litere, dar imediat după facultate m-am mutat în Japonia, pentru că fostul meu soţ e japonez“. Japonia i-a deschis Narcisei apetitul pentru lux rafinat şi pentru artă, domenii pe care avea să le aprofundeze ca fin cunoscător şi, mai apoi, ca designer.
„În Japonia, am întâlnit o lume interesantă. Bunica soţului meu era o faimoasă scriitoare de haiku. Cu ea am călătorit mult, cu ea mergeam la Paris… Ea făcea lecţii de haiku cu soţiile diferiţilor miniştri, şi aşa luam contact cu înalta societate a Japoniei. Întotdeauna mi-o amintesc pe bunica japoneză îmbrăcată în Chanel, purtând parfum Nina Ricci şi pantofi eleganţi.“
De soţul japonez, cu care fusese colegă de bancă chiar din prima zi de facultate, s-a despărţit în termeni eleganţi (chiar au „sărbătorit“ divorţul la o şampanie, într-un restaurant), însă iubirea ei pentru Japonia nu s-a stins, iar Tokyo a rămas oraşul de suflet al Narcisei, pentru că tot aici, în inima Japoniei, şi-a cunoscut şi actualul soţ: un neamţ „ca o enciclopedie, care ştie tot şi cu care pot vorbi despre orice“, după cum îl descrie, cu drag şi admiraţie.
A fost dealer de artă
În acea perioadă (acum vreo 12 ani), Narcisa Pheres era dealer de artă şi călătorea foarte mult ca să achiziţioneze tablouri şi bijuterii pentru clienţii săi japonezi. Drumul către această îndeletnicire s-a aşternut firesc, din dragostea Narcisei pentru frumos, din studiile în domeniu şi din experienţa sa ca trader la o firmă japoneză ce se ocupa de bijuterii, pietre preţioase şi vinuri. Şi artă, dar doar pentru câţiva colecţionari privaţi. „După ce m-au angajat pe mine, au decis să se ocupe mai mult de artă – adică să mă ocup eu. Aşa am dezvoltat, încet-încet, afacerea, mergând des în Europa, în special la Paris, să caut picturi pentru clienţi. Practic, eu mă ocupam de colecţiile private ale colecţionarilor japonezi, căutam picturile de care aveau ei nevoie ca să-şi întregească o colecţie. De exemplu, cineva îşi dorea un Matisse, iar eu mă interesam cine are, cine vinde… Însă în acelaşi timp mă ocupam de bijuterii şi pietre preţioase, activitatea principală a firmei. Am făcut studii de gemologie şi design pentru diamante la Institutul Gemologic American, am devenit designer certificat al institutului şi am început să creez bijuterii sub semnătura mea. Aşa s-a născut brandul Pheres“.
Doamna diamantelor rare
Narcisa Pheres crede că dacă ar fi rămas în România ar fi putut face carieră în design-ul vestimentar, dar nu şi în design-ul de bijuterii, datorită căruia a ajuns să creeze pentru celebrităţi şi chiar feţe regale. „Lucrez cu pietre foarte rare, diamante roz sau bleu, piese de colecţie la care puţini designeri au acces“, spune ea. Deşi printre persoanele care-i poartă bijuteriile se află multe celebrităţi internaţionale, artişti, sportivi, prinţi sau diplomaţi, Narcisa nu vrea să folosească numele acestora pentru a-şi promova imaginea. A dezvăluit totuşi că a creat bijuterii şi rochii pentru Miss Universe şi Miss World în Asia.
Gama de bijuterii de damă, cu pietre preţioase montate în aur alb, galben sau platină se vinde la preţuri ce încep de la 3.000 euro piesa, iar bijuteriile exclusiviste, în care sunt folosite diamante rare, încep de la 50.000 euro şi pot ajunge la câteva milioane de euro.