Creat împreună și datorită vechilor angajați ai magazinului Rapid de pe strada Toamnei, Paparoti oferă clienților săi preparate din pui, și nu numai, care au gustul mâncării „de acasă”. Afacerea crește săptămânal cu un procentaj de 1-2%, tot mai multe persoane recomandând restaurantul.
Paparoti a apărut pe piața brașoveană în urmă cu apoximativ o lună. Conceptul acestui restaurant este acela de takeaway, mai exact clienții pot plasa o comandă pentru o anumită oră, pe care o pot ridica mai apoi din locația situația pe strada Toamnei. „Restaurantul nu este conceput pentru ca doritorii să servească preparatele noastre la masă, ci mai degrabă în așa fel încât aceștia să vină și să își ia mancarea acasă sau la birou. Noi nu am exclus însă posibilitatea clienților de a mânca în restaurant. Am început amenajarea restaurantului în iunie 2018, care a durat până în decembrie”, susține managerul Adrian Retegan.
„Business făcut împreună și datorită vechilor angajați”
În acest restaurant lucrează persoanele care au fost angajate la magazinul Rapid, managerul mărturisind faptul că trebuie să îți asumi responsabilitatea pentru persoanele pe care le coordonezi. „Paparoti a fost făcut pentru oamenii cu care lucrăm de 15 ani. Avem 11 angajați. În momentul în care închizi o afacere sau o restructurezi, ei trebuie să își găseasca un job, iar tu trebuie să își asumi responsabilitatea pentru ei, oferindu-le siguranță. Business-ul l-am făcut împreună cu ei și datorită lor, pentru ca ei să își poată duce viața mai departe. Nu putem să nu facem nimic, pentru că suntem făcuți să fim anteprenori”, susține Adrian.
Au lucrat cu o echipă de arhitecți din București
Înceg conceptul afacerii a fost pus în practică cu ajutorul unor arhitecți din București, interiorul locației fiind amenajat în așa fel încât tinerii să se simtă în largul lor, cu toate că exteriorul nu pare atât de atrăgător. „Totul este nou aici, inclusiv mobilierul. Acesta a fost un spațiu gol și a trebuit să ne ocupăm de bucătărie, exhaustoare și încălzire. Cu toate că facem mâncare în față, clientul nu riscă să i se îmbibe hainele cu mirosul mâncării”, afirmă Adrian.
Numele afacerii a fost ales dintr-o listă de 20 de variante oferite de arhitecți, cea finală fiind ușor de reținut și de asociat cu sloganul afacerii, „rotisorul încântător”. „Mi s-a părut foarte simplu, deoarece <<papa>> vine de la mâncare, iar <<roti>> de la rotisor. Cu toate că exteriorul nu este atât de extraordinar, omul trebuie să fie atras de ceea ce se găsește în interiorul locației, să fie încântat la vederea mâncării și a spațiului. Noi ținem și ușa larg deschisă, ca o invitație pentru clienți”, spune Adrian.
Poziționare strategică în zona birourilor
Locația restaurantului a fost aleasă tocmai datorită poziției acesteia în zona birourilor, produsele având gustul preparatelor pe care le făcea bunica. „Puteam să alegem oricare locație, deoarece noi deținem mai multe spații comerciale, însă s-a dorit ca Paparoti să fie în zona birourilor. Ce am putut observa este faptul că mulți tineri aleg să mănânce aici, pentru că ei sunt cei care nu gătesc acasă. Din acest motiv mâncarea trebuia facută în așa fel încât să le aducă aminte de bunici, de felul în care le gateau aceștia”, povestește Adrian.
„Gustul preparatelor pe care le făcea bunica”
La Paparoti predomină produsele pe bază de pui, acestea fiind făcute la rotisor într-un mod sănătos, cartea nefiind prăjită sau la cuptor. De asemenea, cartofii sunt speciali aleși, aceștia fiind doar pentru prăjit. „Încercăm să facem mâncare ca acasă. Ea trebuie să aibă gustul preparatelor pe care le făcea bunica acum 20-30 de ani. Avem în fiecare zi 3 supe sau ciorbe diferite, din care clienții pot alege. Acestea se repetă o dată la 7-10 zile, însă în fiecare dimineață la ora 9 meniul din ziua respectivă este postat pe pagina noastră de facebook”, susține Adrian.
La prânz, restaurantul se umple de oameni
Chiar dacă aceștia nu și-au făcut niciun fel de publicitate, în fiecare săptămână business-ul crește cu 1-2%, clienții recomandând restaurantul și prietenilor lor, cea mai aglomerată perioadă a zilei fiind în intervalul 11.30 – 15.00. „În momentul de față avem un număr de telefon unde doritorii ne pot suna, însă nu facem livrări. Ei trebuie să vină să își ridice mâncarea din restaurant, dar în viitor ne vom dezvolta și pe partea aceasta. Suntem bucuroși că oamenii apreciază ceea ce facem, cu toate că este greu să mulțumești pe toată lumea, deoarece gusturile diferă. Cea mai plăcută senzație este la prânz, când restaurantul se umple de oameni îmbrăcați la costum care își iau pauza de masă”, încheie Adrian.