Agenţia de turism J’Info Tours, una din cele mai mari de pe piaţă, a finalizat primul trimestru din acest an cu afaceri mai mari cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit oficialilor companiei.
„Clienţii companii încep să îşi mute evenimentele, trainingurile, întâlnirile de afaceri, şedinţele la mare, în special în staţiunea Mamaia, unde îşi cazează angajaţii o noapte. Preţul mediu plătit per angajat este de 100 de euro. Pentru final de mai – început de iunie avem deja opt evenimente la mare, cu peste 100 de participanţi. Destinaţiile alese la început de an au fost Poiana Braşov, Sibiu, Cluj-Napoca, dar acum litoralul şi Delta Dunării vor fi solicitate”, a declarat Carmen Pavel, acţionar al agenţiei.
Hotelurile de pe litoral au dezvoltat facilităţi pentru clienţii companii, investind în săli de conferinţe şi evenimente, iar cei care găzduiesc evenimente corporate ţin unităţile deschise tot timpul anului.
Agenţia de turism J’Info Tours are în portofoliu multinaţionale din domeniile farmaceutic, auto, IT, ciment sau din industria tutunului şi agricultură. Prin intermediul J’Info Tours acestea achiziţionează bilete de avion, rezervă camere de hotel sau organizează traininguri sau alte evenimente. Printre clienţii J’Info Tours se numără şi Avon, Unilever, Ericsson sau AIG. Contribuţia clienţilor corporate în cifra de afaceri a agenţiei este de 67%. Cei mai mari clienţi vin din sectorul auto, agricultură şi farma.
„Cel mai mic buget pentru un eveniment este de 5.000 de euro. Companiile alocă între 70.000 de euro şi 100.000 de euro pentru întâlnirile şi evenimentele mari de business”.
Carmen Pavel spune că cerere mai mare este atât pentru serviciile de business travel, dedicate clienţilor companii cât şi pentru vacanţe. Pachetele ce includ zbor cu avionul (pe curse charter) reprezintă cel mai profitabil segment pe leisure.
„Şi pe leisure vedem o creştere. Am contractat cu 15% mai multe locuri pe avioanele charter spre Turcia, Grecia, Spania. Deja ultimele două săptămâni din iunie sunt rezervate integral, iar pe iulie avem 40% din locuri vândute. Bugetul mediu pentru un sejur pe charter este de 600 de euro de persoană. Sunt căutate Turcia, Spania, Grecia şi Italia pentru vacanţele de vară. Rezervările din primul trimestru ne arată că vom avea o creştere în acest an.” J’Info Tours a finalizat anul trecut cu afaceri de aproape 10 mil. euro. Datele de la Ministerul de Finanţe arată că în 2016 agenţia de turism a avut afaceri de 37,6 mil. lei şi un profit net de 458.000 de lei, faţă de 44,6 mil. lei (circa 10 mil. euro) şi un profit net de 648.00 de lei în 2015, arată datele de la Finanţe.
Agenţia de turism J’Info Tours operează patru agenţii şi are 50 de angajaţi. Carmen Pavel a pus bazele agenţiei de turism în 1990 alături de soţul ei. Aurel Pavel, de profesie inginer IT şi care a lucrat mai mulţi ani la rând ca ghid turistic. Cei doi antreprenori controlează pe lângă agenţia de turism şi pensiuni, la Snagov au pensiunea Casa de Lago, la Bran deţin pensiunea Hanu Oierilor, iar în Poiana Ţapului au vila Marie Angelle.