Brașovenii vor putea face drumeții sau se vor putea plimba cu bicicleta pe noul drum forestier care traversează muntele dinspre cartierul Noua spre Timișul de Jos, cel târziu din luna august. Noul drum oferă o panoramă deosebită a întregii zone, iar o serie de biciclişti s-au încumetat deja să încerce noul traseu, la care mai este însă de lucru pe un tronson de câteva zeci de metri.
Lucrările de finalizare a acestuia au fost reluate abia de săptămâna trecută, ținând cont că utilajele de mare tonaj nu au putut intra în pădure până nu s-a mai zvântat pământul, fiindcă ar fi degradat terasamentele de pământ. „Sperăm să ne ajute vremea, astfel încât din luna august drumul să poată fi utilizat. Lucrările sunt finalizate în proporție de 95%, însă mai este un segment care încă nu a fost amenajat”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov. Scopul acestui proiect este de a accesibiliza zona forestieră atât pentru valorificarea ei din punct de vedere economic, cât şi pentru a putea asigura lucrările de silvicultură şi, nu în ultimul rând, pentru a putea dezvolta activităţile de agrement din această zonă, în principal cele legate de drumeţii sau plimbări cu bicicleta, ţinând cont că peisajul este mirific şi există mai multe zone de belvedere.
Ajunge la o altitudine de 800 de metri
Noul drum forestier Crucur, care a fost clădit de la zero, are o lungime de 9,67 km și urcă până la o altitudine de aproape 800 de metri, fiind urcuş din Noua (zona „La Căciulă”) până la întâlnirea cu Valea Larga Mică. De aici este o porţiune de coborâre, apoi drumul ocoleşte Valea Largă Mare şi din nou devine drum de versant. Drumul mai înfăşoară doua văi paralele cu Valea Largă Mare, iar după ce trece culmea se încheie ca drum de vale de-a lungul Văii Lungi şi se va racorda la Drumul Forestier Varna. Punctul final al Drumului Forestier Crucur este în localitatea Timişul de Jos, în zona gării. Drumul va avea o lăţime de 3,5 metri, iar în curbe de cinci metri. Acesta nu merge pe direct spre Timiş, ci ocoleşte pe unele porţiuni, tocmai pentru a deservi cât mai mult fond forestier, iar pe traseul său au fost amenajate 33 de podeţe tubulare, pe unde se scurge apa de pe versanţi.
Reabilitări pe încă 20 de km de drumuri
Acest drum face parte din proiectul cu finanţare europeană „Accesibilizarea fondului forestier proprietate publică a Municipiului Braşov, prin construirea de drumuri noi şi reabilitarea de drumuri forestiere existente”, şi mai include reabilitarea a altor 20 de km de drum forestier din zona Braşovului: Troainer, Valea Popii, Lamba, Vama Mare, Varna, Vama Mică, Valea cu Apă – Putreda, Pietrele lui Solomon – Valea cu Apă, dar şi Valea Cetăţii – Răcădău. Pe aceste drumuri s-a lucrat la decolmatarea şanţurilor, repararea podeţelor, corecţia albiilor, dar și amenajarea de ziduri de sprijin în zonele în care corpul drumului a fost afectat de viituri . Costurile totale ale proiectului sunt 4,82 milioane de lei. „Pe celelalte nouă drumuri incluse în proiect, lucrările sunt în mare parte finalizate, mai este de lucru doar la două dintre ele, iar pe restul se fac acum decolmatările și se finalizează montarea bornelor și a indicatoarelor”, a precizat Toarcea.
5 comentarii
succes si sa le vedem cat mai repede gata !
Un dezastru ecologic. Se poate observa asta de pe DN1. Probabil ca in curând vor incepe si exploatarile forestiere in zona. Sper ca nu va faceti iluzii ca drumul e pentru turisti sau biciclisti. Pentru ei nu e nevoie de o latime de 3.5m. Dezastrul adevarat abia acum incepe.
exploatarile forestiere au inceput de luni de zile. am mers cateva ture pe acolo, am numarat cel putin 10 poteci pe care se vede clar cum a fost transportat lemnul. in momentul de fata drumul se termina brusc cam la 500m mai sus de intersectia cu dambu morii, langa statia de autobuz pe sensul spre timisul de jos. parca initial trebuia sa fie facut pana dupa benzinaria de la timisul de sus, in zona garii timisul de sus. acum vad ca s-au limitat la timisul de jos, dar probabil banii au fost tocati oricum.
Golanii ăștia n-au stare dacă nu taie în draci la copaci, zi și noapte. Și asta chiar în timp ce Brașovul se află sub procedura de infringement alături de Iași și București – procedură care se va sfârși în mod firesc cu cele mai grele amenzi zilnice din partea UE, între 100.000 și 400.000 de euro pe zi!