Compania de Drumuri își propune pentru următorii patru ani să facă în regie proprie mai multe proiecte rutiere, fie că vorbim de lucrări de la zero, sau de proiecte construite parțial, dar care s-au blocat.
Dincolo de marile proiecte ce vor fi scoase la licitație că întotdeauna, fiecare Regională de Drumuri din țara a primit în sarcină două sau mai multe proiecte de realizat în regie proprie-reabilitări de drumuri, variante ocolitoare sau pasaje.
Direcția de Drumuri și Poduri Brașov va trebui să ducă la îndeplinire două proiecte, respectiv să reabiliteze DN 73A (Predeal – Șercaia), care are o lungime de 68,3 km, și să construiască o ocolitoare pentru Făgăraș, care va avea o lungime de 13,23 km. Această ocolitoare este de fapt parte a Autostrăzii Sibiu – Brașov și va face și legătura cu DN 1 Brașov – Sibiu. Proiectul ar urma să demareze abia în aprilie 2018 și să se finalizeze în decembrie 2019. În mai 2015, Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi Naționale (CNADNR) a lansat chiar o licitație în vederea întocmirii studiului de fezabilitate pentru construcția acestei șosele, costul documentației fiind de 471.774 de lei fără TVA (584.999,76 lei cu tot cu TVA). În conformitate cu precizările drumarilor, drumul este proiectat a se construi pe partea de Nord a municipiului, respectiv pe traseul actualului drum tehnologic de pământ de pe digul Oltului, în lungime de 5,93 km. Pe această centură se va intra de la km 232 de pe DN1 şi se va ieși tot pe DN1 la km 236. Centura va avea două benzi de mers, partea strict carosabilă va fi de 6 metri lăţime, iar drumul va trece peste două poduri, dintre care unul este peste Berivoi.
În ceea ce privește modernizarea DN 73A, lucrările vor începe în septembrie anul viitor, în prezent realizându-se Studiul de Fezabilitate pentru acest proiect, unde este necesară și ranforsarea platformei șoselei la o dimensiune de 8 metri. „Ne-am propus ca în ianuarie 2020 drumul sa fie deschis traficului“, a precizat pentru traficmedia.ro șefa Direcției de Drumuri Brașov, Adriana Nicula.