Reforma demarată de către Consiliul Judeţean Braşov în unităţile sanitare pe care le administrează a început deja cu unele schimbări în consiliile de administraţie. Astfel, în şedinţa de vinerea trecută, consilierii judeţeni au aprobat numirea unor reprezentanţi ai forului în Consiliile de Administraţie ale celor şase spitale. „În fiecare Consiliu de Administraţie avem doi reprezentanţi, plus alţi doi supleanţi, adică, în total, 24 de persoane, care trebuie să aibă pregătire în domeniul economic sau în administraţia publică, astfel că în aceste structuri am desemnat cinci angajaţi ai Direcţiei de Sănătate şi Asistenţă Medicală din cadrul CJ şi alţi 19 salariaţi ai administraţiei judeţene”, a explicat preşedintele Comisiei de Sănătate din cadrul CJ Braşov, Mariana Câju.
Acesta a precizat că, în perioada următoare, consiliile de administraţie vor fi completate şi cu reprezentanţii altor instituţii sau asociaţii din domeniu medical, componenţa finală urmând să fie votată în următoare şedinţă de plen a CJ Braşov. După ce acestea se vor reuni, se va stabili ca în 30 de zile să se organizeze concurs pentru toţi managerii de spitale. „Sper ca până în 15 aprilie, toate unităţile sanitare aflate în subordinea Consiliului Judeţean să aibă manageri desemnaţi prin concurs”, a punctat Mariana Câju. După validarea concursului se vor încheia contractele de management cu câştigătorii, iar pentru o transparenţă mai bună acestea vor fi publice. Ulterior, managerii vor organiza concursuri pentru posturile de director medical şi director financiar.