Autostrada Bucureşti-Braşov este una dintre puţinele şosele pe care traficul le cere „disperat” de ani de zile, consideră Valentin Stoica, directorul general al firmei de proiectare şi consultanţă Search Corporation, intervievat de Ziarul Financiar.
Autostrada care ar trebui să fie prioritară în acest moment pentru Ministerul Transporturilor este Comarnic-Braşov, şosea ce traversează Carpaţii Orientali şi care pe viitor, integrată la autostrada Bucureşti-Braşov, ar putea aduce beneficii importante României, a apreciat Valentin Stoica.
El lucrează de 11 ani în cadrul Search Corporation, companie controlată de omul de afaceri Michael Stanciu, care a participat la o serie de proiecte importante de autostrăzi, printre care şi recent finalizata Cernavodă-Constanţa. „Pentru noi este evident de foarte mulţi ani încoace că România nu are absolut nicio şansă să-şi construiască o reţea primară de autostrăzi de 2.000-2.500 de kilometri fără un aport de fonduri din zona privată. Sper să reuşim măcar în ceasul al doisprezecelea să pornim programul de parteneriat public-privat. Sunt autostrăzi pe care traficul le cere disperat de ani de zile, iar Bucureşti-Braşov este cap de afiş”, a spus Valentin Stoica.
Ministerul Transporturilor ia în considerare în prezent trei variante prin care să traverseze munţii cu o autostradă, Comarnic-Braşov, Sibiu-Piteşti şi Târgu-Mureş – Iaşi. Deocamdată însă pentru niciunul dintre cele proiecte nu există o finanţare sigură, dar ministerul se gândeşte la fonduri europene pentru Sibiu-Piteşti şi parteneriat public-privat pentru Comarnic-Braşov. Iniţial, s-a luat în considerare şi varianta parteneriatului public-privat pentru Sibiu-Piteşti. „Autostrada Sibiu-Piteşti în parteneriat public-privat nu este un proiect bancabil. Sibiu-Piteşti are un sfert din traficul de pe Comarnic-Braşov şi costă de patru ori mai mult, pentru că trece prin munţi, printr-o porţiune destul de dificilă. Încercăm să o construim pe bani europeni, cred că e singura soluţie”, a explicat Valentin Stoica.