
Aplicația pentru cartea electronică de identitate poate fi descărcată prin accesarea https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei și poate fi instalată pe laptop sau PC, anunță Ministerul de Interne.
Aplicația dedicată cărții electronice de identitate permite utilizatorilor vizualizarea informațiilor personale înscrise pe CEI (inclusiv domiciliul și reședința), autentificarea în sisteme informatice, precum și semnarea electronică a documentelor folosind semnătura electronică avansată. Documentele semnate cu certificatul pentru semnătură electronică avansată emis de MAI au aceeași valoare ca documentele semnate olograf.
Totodată, aplicația oferă posibilitatea vizualizării informațiilor înscrise în certificatele digitale emise de MAI care sunt stocate pe CEI, precum și resetarea PIN-urilor de autentificare și de semnare (opțiune utilă în situația în care utilizatorul a uitat PIN-ul stabilit inițial). Pentru a utiliza cartea electronică de identitate este nevoie de un cititor de carduri (integrat în laptop, tastatura PC sau conectat extern) și de aplicația dedicată CEI. În prezent, specialiștii MAI lucrează la dezvoltarea unei aplicații care va permite dematerializarea CEI, respectiv transformarea acesteia într-un document digital, accesibil cetățenilor pe smartphone în orice moment, acest serviciu electronic fiind prevăzut în cadrul proiectului D4eID – Digitalizare pentru promovarea cărții de identitate, finanțat prin PNRR, cu termen de finalizare luna mai 2026.
Începând de marți, 10 iunie, prin HUB-ul de servicii electronice va fi disponibil serviciul electronic de atestare a domiciliului/reședinței. Astfel, utilizatorii vor putea obține online, prin intermediul HUB-ului, un certificat care atestă adresa de domiciliu sau reședință, semnat electronic cu certificat calificat de către Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor pe care îl vor putea transmite pe email oricărei persoane juridice sau fizice interesate. Prima versiune a acestui serviciu va permite obținerea unui certificat în limba română, dar ulterior va fi disponibilă o versiune multilingvă pentru a putea fi folosit de români în alte țări din Uniunea Europeană, fiind semnat cu un certificat calificat recunoscut la nivelul UE. Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Procesul de extindere a serviciului de emitere a noii Cărți Electronice de Identitate continuă a fost anunțat recent. Documentul este de acum disponibil și în Brașov.
Un comentariu
Faceti o stire si cate intitutii ale statului au cititor pentru genul asta de buletine, sunt fericitul posesor a unei astfel de carte de identitate si toti functionarii pe unde am fost se uita crucisi „ce sa faca cu un astfel de buletin „, ” nu aveti adresa de unde sa stiu eu unde este adresa , etc” . Te pun sa mergi la evidenta populatiei sa scoti adeverinta de domiciliu. Tara condusa de idioti!!!