Brandul de ciocolată Livstory, un pionier în domeniul ciocolatei bean to bar pe plan local, a început să prindă contur încă din 2021, fiind fondat de familia Enache, însă anul trecut Alina şi Radu Comănescu au preluat frâiele businessului şi vor să îl ducă mai departe. Cei doi antreprenori căutau să deschidă o afacere în Măgura, judeţul Braşov, dar atunci când erau pe punctul de a porni construcţia, au auzit de faptul că se vinde fabrica de ciocolată Livstory.
„Am fost cumva ghidaţi de intuiţia personală, ca atunci când intri într-o locaţie şi ştii că acolo e drumul tău şi acolo este locul tău din acel moment. Şi evident, intuiţia a fost urmată şi de o analiză a sectorului”, a povestit Alina Comănescu.
Livstory produce o gamă variată de ciocolată artizanală (în prezent sunt 15 sortimente diferite de tablete): de la ciocolată albă cu fructe naturale, organice, liofilizate, până la variante de ciocolată neagră cu lapte, în diverse combinaţii de arome şi gusturi – tablete cu 70-80% cacao şi chiar tablete cu un conţinut de 100% cacao.
„Ne adresăm partenerilor care apreciază produsele premium, gourmet, artizanale, care rezonează cu viziunea Livstory şi îşi doresc o experienţă care îmbină toate simţurile. Avem în prezent în jur de 30 de locaţii fizice partenere”, a adăugat Alina Comănescu.
Livstory a primit până acum mai multe premii la International Chocolate Awards, dar a participat şi la unul dintre cele mai mari târguri internaţionale de ciocolată din lume: CHOCOA (Amsterdam).
„În planul nostru de viitor face parte şi extinderea europeană, de aceea am mers la CHOCOA Amsterdam (unul dintre cele mai mari târguri internaţionale de ciocolată din lume), pentru a vedea, a cunoaşte reacţia oamenilor în pieţe mult mai dezvoltate decât a noastră, precum Olanda, Anglia, Germania, Italia, unde acest segment a început să se dezvolte încă din anii ’90. Iar răspunsul a fost mai mult decât încurajator şi am intrat în contact cu distribuitori atât din Italia, cât şi din Spania şi Olanda şi Germania”, a povestit Radu Comănescu în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero, un proiect susţinit de Banca Transilvania.
Bineînţeles, lucrurile nu se petrec peste noapte, spun antreprenorii, însă au făcut deja o livrare către un distribuitor din Italia şi sunt încrezători că produsul lor va avea succes.
„Produsele noastre pot avea şi vor avea succes în afara ţării, asta mergând mână mână obligatoriu cu dezvoltarea pe piaţa locală”, a adăugat Radu Comănescu.
Mai departe, cei doi antreprenori lucrează la o nouă versiune a site-ului, unde vor pune şi mai mult amprenta personală, dar vor şi să diversifice gama de produse, atât în ceea ce priveşte sortimentaţia de arome de tablete, dar şi introducerea unor noi produse (nibs, boabe de cacao prăjite, ciocolata caldă etc.)
„Pregătim un «refresh» de brand şi ambalaj, pe care sperăm să îl lansăm în toamnă. De asemenea, avem în plan modernizarea echipamentelor, pentru a eficientiza producţia”, a mai explicat Alina Comănescu.