Ministrul Educației, Daniel David, a vorbit într-o emisiune la Prima TV despre problemele din școli legate de consumul de droguri și bullying și a afirmat că există reglementări clare, însă acestea „sunt forme fără fond, de foarte multe ori”. El a mai declarat că schimbarea necesită un efort colectiv: „Luăm măsuri prin care încercăm să schimbăm realitatea, dar realitatea trebuie schimbată de părinți, de profesori, de elevi, că altfel e degeaba”, a spus ministrul.
Întrebat ce se poate face ca procedurile să fie implementate și să nu rămână doar pe hârtie, ministrul a adus în discuție aplicarea de sancțiuni.
„Și părinți educați, cu resurse, abandonează, fiindcă vezi consum de droguri în acele familii, nu neapărat în familiile celor care trăiesc în zone defavorizate. Deci nu este un motiv să spui că n-avem părinți care să fie ei suficient de educați, n-au resurse, vedem de multe ori probleme în celelalte zone unde părinții sunt educați și au resurse și mesajul meu este acesta: nu vă așteptați să facă școala ce nu faceți voi ca părinți. Acestea fiind spuse, școala sau noi încercăm să intervenim la mai multe niveluri și unele sunt de competența noastră, în altele trebuie să-i stimulăm pe alții”, a explicat ministrul la Prima TV.
Întrebat de ce vorbește de încercări și nu de realizări, ministrul Daniel David a detaliat:
„Este un adevăr. Haideți să nu facem terapie în care să pretindem că realitatea este altfel decât este. Vă dau un exemplu, de ce încercăm. Fiindcă avem un o metodologie foarte clară de management, ce trebuie să facă fiecare școală pentru un caz de bullying sau de violență, sau de hărțuire. Pasul unu, pasul doi, pasul trei. Am făcut și s-au făcut pregătiri peste pregătiri, cu profesori, cu inspectori, cu cei din școală, cu presa, încă când apar astfel de fenomene primesc telefoane: „ce măsuri și reglementări vreți să luați?” Păi sunt acolo, sunt forme fără fond, de foarte multe ori. De aceea spun că încercăm. Eu pot reglementa. Eu nu pot să mă duc în sala de clasă să pun dulapul și să iau telefonul copiilor.
Ce pot să vă spun este că luăm măsuri prin care încercăm să schimbăm realitatea, dar realitatea trebuie schimbată de părinți, de profesori, de elevi, că altfel, degeaba.
Într-un interviu anterior, Daniel David recunoștea că în școli sunt multe probleme:
„Sunt mult mai multe probleme în şcoli, aşa cum bine ştiţi – sigur, avem consumul de droguri, avem consumul de alcool, fumatul, mâncatul nesănătos, sexul neprotejat şi atunci, ca soluţie, de exemplu, în noile planuri cadru pentru liceu, am propus ca în curriculum la dispoziţia elevului din oferta şcolii să apară explicit o tematică, un modul focalizat pe stilul de viaţă sănătos. Stilul de viaţă sănătos este un antidot integrat care poate să ţintească mult mai multe probleme: consumul de droguri, consumul de alcool, fumatul, sexul neprotejat şi aşa mai departe. Asta ar trebui să facem şi ce este foarte important, dincolo de teorie şi de proceduri, să fim siguri că ducem specialişti în toate aceste zone”, a afirmat ministrul Educaţiei și Cercetării. „Așa cum am scos din zona școlii fast-foods, așa trebuie să facem și cu dealerii de droguri și cu aceste oferte”, a completat David ce soluții ar putea fi găsite pentru o școală mai sigură.