Autoritățile au decis să schimbe traseul inițial stabilit pentru Autostrada A 13 Brașov-Bacău ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei, reproiectarea traseului fiind necesară pentru o investiție strategică a companiei Romarm. „Traseul inițial stabilit pentru Autostrada A 13 Brașov-Bacău va fi modificat în zona municipiului Brașov ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei, reproiectarea traseului fiind necesară pentru o investiție strategică a Companiei Romarm.
După discuțiile de luna trecută cu reprezentanții autorităților din județul Brașov, ieri, colegii de la Direcția Investiții au prezentat noile variante de traseu și autorităților din județul Covasna. Împreună cu proiectantul și comunitățile locale, analizăm alternativele pentru cel mai bun traseu”, a precizat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu. Compania Națională de Investiții Rutiere a avut, în ultimele zile, noi discuții cu primarii comunelor brașovene Hărman, Sânpetru și Prejmer pe marginea variantei de traseu a Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău. Întâlnirile de lucru și verificările în traseu au avut loc, după ce, în urmă cu trei săptămâni, la ședința convocată de către Consiliul Județean Brașov, a fost prezentată necesitatea reconfigurării variantei inițiale de traseu pentru a facilita realizarea unui obiectiv de importanță strategică în zona localității Sânpetru.
Astfel, echipa CNIR, alături de Prestatorul care realizează Studiul de Fezabilitate și reprezentanții autorităților locale din cele trei comune, au analizat cele mai bune soluții pentru protejarea comunităților locale de pe traseul autostrăzii și au urmărit în teren posibilele constrângeri precum : halda de cenușă, spitalul și aerodromul din Sânpetru, dar și zona protejată din zona Dealului Lempeș.
Pentru a respecta cerințele de mediu, în zona Dealului Lempeș, se analizează proiectarea unui tunel cu o lungime cuprinsă între 400 și 600 de metri.
În următoarea perioadă, specialiștii CNIR, alături de reprezentanții firmei care elaborează Studiul de Fezabilitate vor avea întâlniri de lucru în județul Covasna, la Consiliul Județean și cu reprezentanții primăriilor de pe traseu.
Pe teritoriul județului Brașov, traseul spre Moldova pornește din zona de nord a municipiului Codlea, unde este planificată construcția nodului rutier ce va conexa viitoarele autostrăzi Ploiești – Brașov, Brașov – Făgăraș și Brașov – Bacău, străbate apoi localitățile Sânpetru – Hărman – Prejmer, continuând spre județul Covasna.
Un comentariu
Se pare că trebuie să ne ascuțim uneltele !
Primarul din Sânpetru doarme nu apăra interesele cetățenilor !
Ideea cu aceasta varianta e o adevărată nebunie
Sa intri cu autostrada prin zona satului sa îngrădești accesul populației spre rezervația lempes ,spre Bod , spre Harman !
Nu știu cu depozitul de cenușă ce visează ei să facă că dacă va trebui mutat va fi o catastrofa ecologica la ce sa îngropat acolo !