Locomotiva electrică pe baterii, transformată dintr-una diesel, a fost finalizată la reparatorul de material rulant din Brașov.
„Azi scriem o noua filă de istorie pentru CFR Călători, la SCRL Brașov facem o nouă minune prin transformarea locomotivei diesel în locomotivă electrică pe baterii (Tesla de Brașov). Felicitări tuturor angajaților, încă o dată ați dovedit că se poate!”, a scris pe pagina sa de Facebook liderul sindical de la Societatea Comercială de Reparații Locomotive Brașov, filială a CFR Călători, Eugen Neagu, citat de clubferoviar.ro.
„Se vor converti 20 de locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice cu acumulatori. Aceste locomotive au o putere de 315 kW, asigurând o forță de tracțiune la demaraj de 250 kN, cu o viteză maximă de manevră a vagoanelor de 30 km/oră”, a declarat directorul SCRL Brașov, Laurențiu Ilie.
Locomotivele LDH au fost construite în Germania, în anii ’60-’70 și sunt folosite în special în triaje, datorită fiabilității lor ridicate. Cele transformate la Brașov vor fi folosite exclusiv pentru serviciile de manevră pentru CFR Călători, în revizii de vagoane și stații.
Un comentariu
Tot albastra era și eticheta pe tigaia aia de Dacie și scria la fel: aceasta mașină este prevăzută cu motor cu dejecție, pardon injecție. Era un pârlit de sistem Bosch pus în locul carburatorului dar bannerul era beton,probabil a crescut prețul mașinii cu 10-15 procente… Dacă scria aceasta rachetă e pe biogaz sau electrică înțelegeam,eram primii dar așa… Au vopsit-o că Dorel in spatele blocului, nu au protejat nici podeaua, daca așa e și pe interior mâine citim că a luat foc prima locomotiva electrica românească…