Primăria Brașov ar urma să demareze în acest an proiectul de extindere a străzii 13 Decembrie pe tronsonul dintre pasajul de la centură, intersecția cu strada Orizontului, până la intersecția cu strada Vasile Goldiș (inclusiv podul peste Timiș), precum și modernizarea acesteia din urmă.
Investiția va fi finanțată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, iar în ședința de mâine, consilierii locali ar urma să aprobe un proiect de hotărâre prin care proiectele să fie incluse în Planul Național de Dezvoltare Locală, etapa a II-a. Costul total pentru lucrările de amenajare a două benzi noi de circulație pe acest tronson al străzii 13 Decembrie este de 55 de milioane de lei la care se adaugă 45 de milioane de lei pentru modernizarea străzii Vasile Goldiș. Potrivit proiectelor de hotărâre, investițiile sunt defalcate pe o perioadă de 3 ani.
După obținerea acordului de includere a proiectelor în PNDL și emiterea ordinului de ministru, Primăria va prezenta o serie de documente, cum ar fi devizul general, certificatul de urbanism și avizele necesare, pentru a se putea demara această investiție.
Reamintim că, la începutul anului, Ministerul Dezvoltării a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță pentru alocarea de fonduri pentru repararea de urgență a unor drumuri și poduri pentru exercițiul NATO care va avea loc în acest an în România. Între proiectele incluse se numără și cel de extindere a străzii 13 Decembrie (drum de categoria III), pe tronsonul de la intersecția cu strada Orizontului (pasaj centură) până la intersecția cu strada Vasile Goldiș.
În 2018, Primăria Brașov a demarat un proiect de extindere a străzii 13 Decembrie pe tronsonul dintre Făget și Coresi, dar după 2020 administrația locală a pus în stand-by proiectul ce viza continuarea extinderii spre Rulmentul.
2 comentarii
Puteti sa va ganditi la o varianta cu un girator pe centura sub podul de la Sanpetru..ca cei care vin dinspre tractorul/oras sa nu mai fie nevoiti sa traverseze podul si sa intre in Sanpetul pentru a face stanga pe centura si a merge spre Cristian/Ghimbav blocand astfel prioritatea celor din Sanpetru de a intra in giratoriul de la capatul podului si facanduse astfel coloane de masini pana in centrul comunei( aproape de primarie) este jale..Si pe langa asta..mai trebuie „intepata” centura cu inca minim 2 iesiri/intrari din Sanpetru pe centura ..una in zona Sanpetru Rezidence cu zona Triaj sau fabrica stabilus ca cei care vor sa mearga din Sanpetru in zona steagu carrefour noua etc sa nu mai fie nevoiti sa treaca podul spre tractorul si sa aibe posibilitatea de e iesi direct in zona triaj si acces pe centura pentru a merge spre Tarlungeni,Sacele,Bucuresti ..si una in zona Subcetate care sa iasa spre zona grivitei/calea feldioarei ..in ambele cartiere sunt peste 4000 de oameni care toti pleaca la serviciu intre aceleas ore 6:30-8:30 pe acelas pod supraincarcat de trafic…asta acum ..in 5-10 ani o sa se dubleze ambele cartiere +toata comuna ..o sa murim de stres si nervi daca nu se implementeaza ceva pe termen scurt si mediu
Accesul dinspre Tarlungeni spre Brasov si invers cand urmeaza? Solutia ar fi aceeasi .. câte 2 benzi oe sens.