CFR a lansat o licitație prin care solicită „consultarea pieței„ în privința atribuirii elaborării unui studiu de fezabilitate pentru electrificarea liniei Brașov – Târgu Mureș, prin Sibiu.
Proiectul de electrificare este împărțit în 5 loturi: Brașov – Podul Olt, Podu Olt – Vințu de Jos, Sibiu – Copșa Mică, Târgu Mureș – Războieni și Deda – Târgu Mureș.
„Realizarea obiectivului general va facilita integrarea unui transport durabil între regiunile României, contribuind la dezvoltarea socio-economică a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și crearea condițiilor pentru creşterea volumului de mărfuri şi numărului de pasageri pe rețeaua feroviară”, se precizează în anunțul postat pe licitatiapublica.ro.
Nu este prima tentativă de electrificare a acestei lunii, ultima datând din 2023, potrivit Turnul Sfatului. Procedura lansată atunci de Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru electrificarea căii ferate la Sibiu a fost anulată, pentru că nu s-a prezentat nicio ofertă. Valoarea totală estimată a contractului era de 9,3 milioane lei, iar termenul de execuție era prevăzut la 2 ani.
Electrificarea căii ferate în zona Sibiului face parte dintr-un proiect major de electrificare a rețelei feroviare în curs de dezvoltare în România. Prin electrificare, trenurile ar urma să circule cu viteză de până la 100 de kilometri de oră și s-ar face o economie de energie echivalent (diesel – electric), de peste 10%. În plus, ar crește volumul de transport pe calea ferată, ar crește veniturile CFR și s-ar elimina eliberarea de gaze cu efect de seră, precizează compania.
Linia de cale ferată Avrig – Făgăraș are peste 130 de ani, fiind finalizată în noiembrie 1892.
Această cale ferată a fost construită sub denumirea de „Localbahn Felek–Fogaras“ (în română Calea ferată locală Avrig–Făgăraș), iar atunci zona se afla pe teritoriul Regatului Ungariei din cadrul Imperiului Austro-Ungar.