În proiectul bugetului local al municipiului Braşov pentru anul 2025, pentru capitolul „Infrastructură” este prevăzută suma de 31,41 milioane de lei, din venituri proprii. Pe lista de investiții propuse se regăsesc și o serie de parcări subterane. Vorbim atât de cele proiectate sub B-dul Eroilor (zona Prefecturii), sub parcul din Centrul Civic și din fața Gării Brașov, cât și de parcare de sub Parcul Central, idee vehiculată în 2019, la care s-a renunțat ulterior, la care se adaugă și o altă parcare în zona După Ziduri, de altfel un proiect mai vechi al actualului primar George Scripcaru.
Conform estimărilor inițiale, construcția unei parcări cu 700 de locuri sub parc avea un cost de 8 milioane de euro, dar acesta urma să crească dacă se decidea amenajarea unui număr mai mare de locuri de parcare. Proiectul era inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Brașov.
Conform precizărilor reprezentanților Primăriei de la acea vreme, vegetația ar fi fost afectată, întreaga suprafață unde se va săpa parcarea urmând apoi să fie refăcută. „Înainte de începerea lucrărilor, vegetaţia considerată valoroasă va fi strămutată. La terminarea lucrărilor zona afectată se va reamenaja peisager, iar vegetaţia considerată valoroasă va fi relocată”, precizau la acea vreme oficialii Primăriei Brașov. În ciuda acestor asigurări oficiale, spiritele s-au aprins la nivelul politicienilor din USR care au criticat vehement proiectul, din cauza faptului că ar distruge spațiul verde și au blocat investiția.
În acest context, la presiunea politică și societății civile, s-a renunțat la acest proiect, s-a desființat parcarea dinspre strada Nicolae Iorga pentru a fi extins spațiul verde și s-a propus o soluție pentru o parcare sub B-dul Eroilor, care să nu afecteze zona verde coroborat cu un proiect de transformare a zonei dintre Star și Modarom în pietonal și amenajarea unei păduri urbane. Anul trecut însă, după studii și dezbateri în ceea ce privește parcările, s-a ajuns la un proiect care de fapt contravinea principiilor vehiculate în 2019 de către politicienii din USR.
Astfel, administrația USR venea cu o variantă de parcare subterană care presupune tot o distrugere a spațiului verde. Nu era vorba de Parcul Central, ci de alt petec de verdeață din „buricul târgului”, respectiv cel din fața Prefecturii. Varianta optimă pentru propusă de administrația Coliban pentru o parcare subterană viza construcția a 360 locuri pe banii unui „privat” care să primească în exploatare și parcarea existentă de la Militar pe o perioadă de 49 de ani. Potrivit documentațiilor tehnice, noua parcare urma să se realizeze atât sub zona verde din fața palatului administrativ al Brașovului, cât și pe bucata din B-dul Eroilor dintre strada Politehnicii și Modarom.
Alte investiții la capitolul străzi
Pe lista de investiţii, potrivit Bzb.ro este prevăzută extinderea şi modernizarea a 29 de străzi (cele mai multe din noile zone rezidenţiale), proiecte ce vizează sistemul de iluminat, reabilitarea unor pasaje rutiere sau pietonale (podul de pe Drumul CET, pasajele pietonale din Centrul Civic), extinderea străzii 13 Decembrie, refacerea documentaţiei pentru reamenajarea intersecţiei de la „Trei Alimentare” (Calea Bucureşti – strada Toamnei – strada Zizinului) sau realizarea infrastructurii rutiere care să asigure accesul la viitoarele spitale din Bartolomeu (Spitalul Clinic Regional de Urgenţă şi Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie şi Boli Infecţioase).