Calea ferată dintre Braşov şi Predeal, aflată de mulţi ani pe lista de investiţii a Guvernului României în ceea ce priveşte reabilitarea, va fi modernizată în două etape. Mai exact, într-o primă etapă va fi reparată linia ferată existentă, după care se va construi şi tunelul de aproape 10 km, prin care va trece viitoarea cale ferată, potrivit informațiilor consultate de Bzb.ro.
Lucrările la prima etapă (reabilitarea căii ferate existente) este în etapa obţineri acordului acordului de mediu din partea Agenţiei pentru Protecţia Mediului Braşov. Confom memoriului depus la APM, în prezent, starea căii ferate existente nu este cocmai bună, pe tronsonul Predeal – Braşov, viteza maximă de deplasare a trenurilor fiind de 50 km/h, pe ambele fire de circulaţie, între staţiile Predeal – Timişu de Sus şi Timişu de Sus – Dârste, atât pentru trenurile de călători, cât şi pentru cele de transport mărfuri, iar între staţiile Dârste – Braşov viteza maximă atinsă ajunge la 100 km/h. Proiectul presupune, printre altele, a unui tunel feroviar de aproximativ 10 km, cel mai lung din România, iar prin acesta trenurile ar putea atinge viteza de 200 km pe oră.
La o primă estimare a CFR SA, valoarea lucrărilor de modernizare a căii ferate Predeal Braşov (inclusiv a tunelului) este estimată la 963 de milioane de euro, însă o valoare mai apropiată de cea reală va fi stabilită prin Studiul de fezabilitate.