Lucrările de modernizare și electrificare ale liniei Brașov – Sighișoara duc la reutilizarea sau disponibilizarea unor elemente ale infrastructurii feroviare, acestea urmând să fie trecute în proprietatea privată a statului și administrarea CFR SA. Bunurile sunt menționate în trei proiecte de acte normative ale Ministerului Transporturilor, conform clubferoviar.ro.
„Pe raza de activitate a SRCF Brașov, există bunuri care aparţin domeniului public al statului, propuse pentru disponibilizare de către sucursală ca urmare a executării lucrărilor de reparații complexe/lucrări de reabilitare care au impus înlocuirea unor bunuri datorită stării lor tehnice necorespunzătoare, cu deficiențe structurale care nu mai asigurau cerințele fundamentale privind rezistența, stabilitatea și siguranța în exploatare: Reconstructie pod și amenajare albie km 17+318 linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului”, „Reparație podeț km 33+203, linia 210 Sibiu-Vințu de Jos”, „Reparații pod km 94+479, linia 205 Braşov-Podu Olt”, „Reparație podeț km 115+937, linia 504 Siculeni – Ghimeș”, „Reparație podeț km 129+710, linia 504 Siculeni – Ghimeș”, „Reabilitarea liniei de cale ferată Brasov – Simeria componentă a Coridorului IV Pan European, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Coșlariu- Sighișoara” pe raza de activitate a Secției L2 Sighișoara poduri km 297+609, fir I și II.”, se arată în unul din proiecte.
Astfel, se propune trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului și în administrarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea C.N.C.F. „C.F.R.” – S.A. de pe raza de activitate a sucursalei în cauză, în vederea reutilizării și refolosirii, respectiv scoaterii din funcțiune, casării și valorificării după caz.