Piața de mașini noi din România a fost pe un trend ascendent anul trecut, dar influxul de automobile second-hand arată că, în continuare, clientul autohton caută alternative ieftine. Acestea sunt cele mai ieftine 10 mașini noi pe care le poți cumpăra, în România, în 2025.
10. Citroen C3 – 16.500 de euro
Micuțul Citroen C3 s-a scumpit cu 1.000 de euro față de prețul practicat anul trecut, dar rămâne printre cele mai ieftine mașini din România. Totuși, creșterea nu este complet nefondată, căci acum C3 în nivelul de echipare de bază „You” este propulsat de motorul pe benzină de 1,2 litri cu 100 de cai putere, față de cei 83 de cai putere din trecut.
9. Suzuki Swift – 16.350 de euro
Suzuki Swift a trecut la o nouă generație anul trecut. Totuși, în 2024, producătorul nipon a mai oferit, o perioadă, vechea generație, cu un preț de 15.590 de euro. Acum, cea mai ieftină versiune vine după sine cu o scumpire de 760 de euro. Este vorba de prețul pentru echiparea „Cool”, care are sub capotă motorizarea mild-hybrid de 1,2 litri cu sistem electric de 12v. În prezent, producătorul derulează o campanie de reduceri, prețul lui Swift coborând până la 14.720 de euro.
8. Mitsubishi Colt – 15.898 de euro
Sub brand-ul Colt, folosit anterior pe modele dezvoltate intern de Mitsubishi, se vinde astăzi actuala generație Renault Clio. Totuși, pentru a păstra o diferențiere, Colt este mai scump decât Clio. În 2025, versiunea de bază „Invite” vine cu motorul de 1.000 cmc de 65 de cai putere, Colt fiind una dintre mașinile disponibile în România cu cea mai mică putere.
7. Hyundai i20 – 15.708 de euro
Lansată în 2020, generația a treia a lui Hyundai i20 are un design interesant, dar, ca și în cazul altor modele din top, coreenii au crescut prețul de bază pentru acest an. Astfel, dacă i20 începea de la 15.173 de euro anul trecut, acum prețul este de 15.708 de euro pentru versunea „Comfort” echipată cu motorul de 1,2 litri și 79 cai putere. Chiar și acest model are cameră video pe spate pentru mersul în marșarier, dar și senzori de parcare spate și sistem de navigație.
6. Kia Picanto – 15.649 de euro
Kia Picanto este una dintre cele mai mici mașini din acest top, cu o lungime de doar 3,6 metri. Modelul folosește aceeași platformă ca Kyundai i10, dar prețul de bază este foarte apropiat de cel al lui Hyundai i20. În 2024, Picanto începea de la doar 13.523 euro, în același nivel de echipare „Urban” care are motorul de 1,0 litri și 67 cai putere combinat cu o cutie manuală cu cinci rapoarte. Chiar și acest model oferă sisteme de siguranță activă ca Lane Keeping Assist, Line/Road Edge, Driver Attention Warning, dar și Forward Collision-Avoidance Assist.
5. Renault Clio – 15.500 de euro
Renault Clio începe de la 15.500 de euro în nivelul de echipare „Evolution”, dar asta doar cu motorul SCe 65, adică cel 1,0 litri cu 65 de cai putere și 95 Nm. În 2024, Clio avea un preț de bază de doar 14.600 euro. Printre echipările standard se numără, pe lângă ABS, ESP, asistență la plecarea din rampă și lane-keep assist, Clio oferă faruri LED și geamuri electrice față, cu impuls.
4. Dacia Sandero – 14.700 de euro
Dacia a diferențiat, la nivelul prețurilor, modelele Sandero și Logan. Astfel, hatchback-ul autohton, care astăzi se produce exclusiv în Maroc este mai scump cu 600 de euro decât berlina Logan, asamblată în continuare la Mioveni. Cel mai ieftin Sandero este, însă, mai scump decât la jumătatea anului trecut, când producătorul local derula o ofertă specială prin care prețul de bază era de 12.400 euro cu TVA. Prețul de bază nu se schimbă indiferent dacă se alege motorizarea TCe 90 (90 cai putere) sau Eco-G 100 (100 cai putere – GPL).
3. Dacia Logan – 14.100 de euro
Dacia Logan a ajuns, în urma ultimelor ajustări de preț, la același nivel ca în momentul lansării, în 2021. Berlina compactă este disponibilă, în echiparea „Essential”, fie cu motorul TCe 90, fie cu Eco-G 100. În România, de ani de zile, Logan este cel mai popular model, în ciuda creșterii fluctuante a popularității mai întâi pentru Sandero și, mai recent, pentru Duster. În toată Europa, însă, Sandero este cea mai căutată mașină nouă, în contextul în care Logan este un produs localizat, fiind vândut doar la noi și pe piața turcă.
2. Hyundai i10 – 13.685 de euro
Cel mai mic Hyundai din gama actuală este, evident, și cel mai ieftin. Modelul i10 începe de la doar 13,685 de euro și este mai ieftin decât orice Dacie. În 2024, micro-mașina de oraș începea de la 13.114 euro. În ciuda scumpirii de peste 500 de euro, sub capotă se află în continuare un motor aspirat cu trei cilindri de 1.000 cmc, care dezvoltă 67 de cai putere și 96 Nm.
1. Mitsubishi Space Star – 12.825 de euro
Mitsubishi Space Star este, și în 2025, cea mai ieftină mașină nouă din România. Totuși, micul model nipon se află pe final de „carieră”, căci acesta va fi scos din producție în acest an. Mitsubishi Space Star a dispărut deja de pe piața americană (unde purta numele de Mirage), dar în ciuda vechimii, Mitsubishi și-a permis să crească prețul de bază cu 1.000 de euro pentru acest an. În 2024, mașina costa doar 11.888 euro. Space Star un motor aspirat cu trei cilindri de 1.200 cmc și 71 cai putere.