Cel de-al doilea tren Alstom Coradia Stream, din cele 37, care va fi operat de CFR Călători a finalizat un test important la depoul din București.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat că eprezentanții ARF – Egis – Alstom au efectuat, la Depoul Alstom din incinta Atelierelor CFR Grivița, testul de recepție la fabrică (FAT) pentru rama electrică RE-IR TS03, aferent contractului nr. RUIC 257/2022, ce are ca obiect achiziționarea a 37 de rame electrice interregionale noi RE-IR.
„Menționăm că testul de acceptare în fabrică (FAT) este o verificare a calității vehiculului feroviar, în care sunt inspectați și asigurați diverși parametri, respectiv dacă aceștia funcționează corect și respectă specificațiile convenite. Astfel, pe lista de verificare a testului FAT au fost prevăzute o serie de elemente, cum ar fi: cerințele minime de proiectare, documentele de referință relevante, echipamentele interioare, precum și cele de urgență, sistemul de informare a pasagerilor etc. În cadrul acestei acțiuni de inspecție au fost constatate unele neconformități care au fost incluse într-un Plan de acțiuni, pe care funizorul Alstom le va remedia, până la intrarea în serviciul comercial de călători a ramei electrice RE-IR TSO3, după efectuarea testelor dinamice și a probei de anduranță de 2.000 km”, se arată în postarea ARF de pe Linkedin, transmite clubferoviar.ro.
Cele două rame sosite în România până în prezent fac parte din lotul celor 12 trenuri atribuite de ARF în cadrul primului contract de servicii publice licitat din România, încheiat cu operatorul feroviar de stat.
Pe ce rute vor circula noile trenuri
Acest tren Alstom Coradia Stream a sosit în țară la finele lunii trecute, iar apoi a avut loc recepția preliminară, așa cum am scris atunci.
Noile trenuri ale României vor fi utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:
- București Nord – Constanța
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
- București Nord – Brașov – Cluj Napoca
- Brașov – Deda – Cluj Napoca
- București Nord – Brașov (deja circulă primul tren Alstom Coradia Stream)
- București Nord – Iași
- București Nord – Suceava
- București Nord – Galați
- București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
- București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
- Cluj Napoca – Timișoara
- Cluj Napoca – Suceava – Iași
- București Nord – Călărași.
Un comentariu
Foarte frumos,până la CLUJ NAPOCA,in rest spre BIHOR,SATU MARE,MARAMURES,SALAJ,BISTRITA, nimic,nici electrificare,parca aceste județe nu ar fi in România,și nici perspective în viitorii 25 ani!!!