Raiffeisen Digital Bank AG, parte a Raiffeisen Bank International AG, reconfirmă că a decis să își închidă operațiunile bancare în România, începând cu 11 martie 2025, operațiune anunțată anterior de Profit.ro. Decizia este motivată de dorința băncii digitale de a se concentra pe piața din Polonia, considerată prioritară pentru strategia de creștere. Cum a fost precizat anterior, cardul virtual poate fi utilizat doar până astăzi, după care toate tranzacțiile vor fi dezactivate.
În același timp, Raiffeisen transmite tot astăzi că, în colaborare cu ALTEN, una dintre cele mai importante companii de consultanță în IT și inginerie din România, lansează o platformă digitală care le permite IMM-urilor să-și facă cont de firmă exclusiv digital, în mai puțin de 15 minute. Noua platforma se adresează în primă fază companiilor mici și mijlocii cu un singur acționar, înregistrate la RECOM.
Odată cu această dezvoltare, IMM-urile beneficiază de o experiență de înrolare 100% digitală și rapidă, iar fluxurile din back-office nu mai au componentă manuală, ci devin complet automate. Noua platformă digitală, testată deja într-un program pilot cu potențiali clienți din sectorul IMM, este acum disponibilă pentru publicul larg și urmează să deservească pe viitor și alte companii, precum cele cu mai mulți acționari sau profesiile liberale. Raiffeisen Digital Bank, o subsidiară a Raiffeisen Bank International, a fost lansat în primăvara 2023 pe piața din România, ca un produs de cont curent digital, fără taxe.
Pași importanți pentru clienți:
Cardul virtual: Acesta poate fi utilizat doar până la 6 februarie 2025, după care toate tranzacțiile vor fi dezactivate.
Accesul la conturi și transferuri: Conturile curente vor rămâne active pentru transferuri până la 11 martie 2025. După această dată, accesul va fi restricționat și conturile închise.
Raiffeisen Digital Bank va asigura o comunicare directă și personalizată cu fiecare client, pentru ca aceștia să își poată retrage fondurile la timp. Pentru cei care nu își vor retrage banii înainte de închiderea conturilor, banca va implementa o procedură legală de recuperare a fondurilor.
Ce se întâmplă cu cei care nu își retrag banii la timp
De asemenea, clienților li se recomandă să deschidă conturi la Raiffeisen Bank România, dacă doresc să continue colaborarea cu grupul. „Datorită naturii activității în cadrul Raiffeisen Digital Bank AG, nu vom aplica nicio procedură specială pentru migrarea clienților către Raiffeisen Bank România. Toți clienții Raiffeisen Digital Bank vor avea posibilitatea de a-și retrage banii din conturi și, pentru fiecare client, va fi stabilit un proces separat cu comunicare personalizată. Pentru clienții care nu își vor retrage banii în intervalul de timp definit, Raiffeisen Digital Bank va stabili o procedură care să permită acest lucru în termenul extins prevăzut de reglementările corespunzătoare”, este transmis.