De la an, la an, valorile de trafic au crescut în zonele de intrare în municipiul Brașov ca urmare a „migrației” spre locuințe din localitățile învecinate. Din păcate, proiectele de fluidizare a circulației sau de creare a unor parcări de tip park & ride, care să poată fi utilizate de către navetiști, au avansat greoi, astfel că la orele de vârf ambuteiajele au devenit parte din peisaj.
În acest context, Primăria Brașov are în plan o serie de proiecte de resistematizare a circulației și de modernizare a infrastructurii stradale. Vizată este și zona Bartolomeu, mai exact Calea Făgărașului.
Fosta administrație a bătut apa în piuă cu resistematizarea unei singure intersecții
În ceea ce privește fluidizarea traficului din această zonă, un proiect demarat încă din 2021 a vizat reamenajarea intersecției de la Stadionului Municipal, o intersecție problemă unde se petrec frecvent accidente și care ar urma să devină și un „nod” rutier de acces spre viitoarea Sală Polivalentă. Proiectul de resistematizare a intersecției s-a pierdut însă „în detalii” în mandatul fostei administrații a Brașovului, astfel că problema a rămas și în continuare au loc incidente în trafic.
Noul proiect de resistematizare a fost extins însă la întreaga Calea a Făgărașului, de la Complexul Bartolomeu spre pasajul de la ieșirea spre Ghimbav, iar arhitecții și proiectanții de la Dart Architects care s-au ocupat de acest lucru vor prezenta o primă propunere de proiect în ședința de astăzi a Comisiei de Circulație. Membrii acesteia ar urma să analizeze proiectul și să stabilească dacă se pliază pe necesitățile actuale de fluidizare a traficului și mai ales de creștere a siguranței rutiere.