Banca Comercială Română a fost amendată cu 35.000 de lei de Protecția Consumatorului pentru că a poprit salariul unui client peste cota permisă de lege. Banca susține că nu avea de unde să știe de unde vin banii și că doar a pus în aplicare solicitarea unui executor. Instanța de judecată nu a fost însă de acord cu argumentele băncii.
BCR a fost amendată în februarie 2024 de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – CJPC Prahova după ce a primit reclamație de la un client al băncii că banca i-a pus poprire pe întreg salariul, peste limita legală de o treime, conform datelor analizate de Profit.ro.
Mai mult, după demersurile clientului, banca i-a dat la dispoziție doar 90 de minute să facă plățile către companiile de utilități sau pentru a folosi sumele neutilizate după virarea sumelor poprite, reiese dintr-o motivare a Judecătoriei Sectorului 6, unde banca a făcut contestație, care a fost însă respinsă de instanță în faza de fond.
Contul curent al clientului băncii a fost poprit la data de 21.12.2023 pentru o datorie de aproximativ 28.500 de lei, la cererea unui executor judecătoresc. Banca a transferat însă către contul de poprire întregul salariu încasat de client, în valoare de 965 de lei, în condițiile în care Codul de procedură civilă prevede că veniturile salariale nete pot fi urmărite doar până la o treime.
Banca admite că a poprit întregul salariul al clientului, dar spune că a avut doar calitatea de terț-poprit, poprirea nu este un produs al băncii pentru care poate fi tras la răspundere și nu avea cum să știe care era proveniența sumelor, din momentul ce contul curent nu era unul special, drept pentru care toate sumele încasate în acel cont se virează automat către un cont colector de popriri și ulterior organului de executare, prin operațiuni automate. Mai multe detalii, pe profit.ro, aici.