După cum Biz Brașov vă informa în luna decembrie, o delegație brașoveană compusă din prefectul Cătălin Văsii, vicepreședintele Consiliului Județean, Șerban Todorică și directorul general al Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, Constantin Albu au avut discuții, în Franța, cu reprezentanți ai companiei aeriene olandeze low cost Transavia, parte a grupului Airfrance-KLM, în vederea deschiderii unor curse Brașov-Paris și retur.
Întâlnirea a fost înlesnită de primarul unui orășel de lângă Paris, Nogent sur Marne, Jacques JP Martin. Primarul din Nogent sur Marne a venit prima dată în Brașov în urmă cu 3 ani și a inițiat, împreună cu primarul de atunci al Brașovului, Allen Coliban, primele proceduri pentru înfrățirea celor două localități. Tot atunci s-a vorbit prima dată despre compania aeriană Transavia și posibilitatea ca aceasta să deschidă curse Paris (Orly)-Brașov.
Deși în urma vizitei la Paris oficialii brașoveni au venit cu speranțe mari, deocamdată nu se va întâmpla nimic în direcția unei curse Transavia de la Paris (Orly)-Brașov și retur.
Conducerea Transavia le-a transmis recent reprezentanților Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav că programul zborurilor de vară ale companiei aeriene low cost pentru 2025 a fost deja finalizat și nu va putea fi schimbat (prin introducerea unei noi curse Paris/Orly -Brașov) fără pierderi financiare importante.
Drept urmare, cei de la Transavia sugerează că se vor gândi la aceste zboruri pentru anul 2026. În plus, reprezentanții companiei aeriene au solicitat studii specifice, din care să reiasă interesul pentru Brașov, Paris sau orice altă destinație la care s-ar putea zbura de la AIBG.
Din informațiile Biz Brașov, un astfel de studiu nu există la acest moment la AIBG, dar recent a apărut o colaborare între conducerea aeroportului și Universitatea Transilvania din Brașov în această direcție.
Este vorba de Facultatea de Sociologie a UnitBv, care s-a angajat să producă un studiu cu privire la destinațiile care ar fi agreate de brașoveni, având în vedere că, în afară de cele ale Wizz Air ( Budapesta, Dortmund și Londra/Luton), care sunt foarte ieftine, celelalte orașe la care s-a zburat cu Dan Air sau Fly Lili nu au fost de mare succes. Studiul făcut de UnitBv va fi gata peste aproximativ 2 luni și va ajuta aeroportul în prezentarea destinației Brașov către orice linie aeriană.
Conform conducerii Consiliului Județean Brașov, la începutul acestui an se poartă discuții pentru destinații noi cu Wizz Air și pentru aducerea la Brașov a unei alte companii low cost, Ryan Air.