Numele Altex, liderul pieței electroIT din România, este folosit din nou, în ultimele zile, într-o tentativă de fraudă, de data această printr-o falsă campanie sponsorizată pe Facebook. Mai exact, prin reclame la produse cu reduceri de preț extrem de mari, clienții sunt atrași către un site fantomă care folosește logoul Altex. Site-ul clonă are și o pagină de plată unde clienții sunt încurajați să își completeze datele personale, inclusiv cele de pe cardul bancar, scrie economica.net.
Adresa site-ul fals este atlex-ro.com ( cu t și l inversate) și nu altex.ro, adresa corectă a magazinului online, iar produsele au descrieri în altă limbă.
Compania spune că a demarat pașii legali pentru remedierea situației și continuă campaniile de informare și educare ale consumatorilor.
La ce trebuie să fie atenți cei care cumpără online de la Altex sau alte magazine
Altex atrage atenția asupra posibilelor modalități de fraudare în numele său
- Phishing: Emailuri sau mesaje care pretind a fi de la organizatii legitime pentru a te pacali sa divulgi informatii personale.
- Malware: Software rau intentionat conceput pentru a-ti infecta dispozitivul si a fura date.
- Ransomware: Un tip de malware care blocheaza accesul la fisierele tale pana cand platesti o rascumparare.
- Furt de identitate: Cand cineva foloseste informatiile tale personale, cum ar fi codul numeric personal sau datele cardului bancar, fara permisiunea ta.
În aceste condiții, cumpărătorii online ar trebui să:
- verifice adresa de email a expeditorului: de multe ori, acestea conțin caractere ciudate sau greșeli de scriere,
- fie sceptici în legătura cu emailurile care solicită informații personale,
- nu facă click pe linkuri din emailuri suspecte. În schimb, ar trebui să acceseze direct site-ul oficial prin browser.
Cei care suspectează că au fost victime ale unei fraude sau că au dezvăluit informații personale în mod accidental, sunt încurajați să schimbe parolele imediat pentru toate conturile relevante, să contacteaza banca sau compania cardului de credit pentru a anunța despre situație și să solicite monitorizarea contului sau blocarea tranzactiilor suspecte. De asemenea, incidentul ar trebui raportat la politie sau la autoritatea locală de combatere a fraudelor.