Ministrul Educației, Daniel David, confirmă public „evaluarea” făcută zilele trecute de un elev de clasa a 10-a de la un Colegiu Național din Brașov și publicată în exclusivitate de Biz Brașov. Printre altele, elevul brașovean spunea că:
„Majoritatea profesorilor nici măcar nu încearcă să facă materia ușor de înțeles, cu exemple simple, digerabile, imaginabile. NU. Profesorii tratează materia ca atare. Cine a înțeles, bine, cine nu, iar bine!”
Întreaga analiză a elevului, aici.
În prima conferință de presă susținută în calitate de ministru al Educației, David a declarat, printre altele:
„Rezultatele la testele PISA nu sunt încurajatoare şi cine nu recunoaşte lucrul ăsta, cred că nu are o abordare raţională. Întâi hai să recunoaştem că avem o problemă în acest transfer de competenţe (n.r. de la profesor la elev). Este o problemă”, confirmând de la nivel de ministru exact ce spune elevul de clasa a 10-a.
„Într-o formulare din filozofia ştiinţei, noi spunem că uneori cel mai practic lucru e o teorie bună. O teorie bună îţi dă sensuri, semnificaţii, îţi oferă cultură, te transformă într-un individ mai greu manipulabil şi mai puţin sensibil la conspiraţionism”, a completat ministrul Educaţiei.
Potrivit ministrului, pe lângă profesorul motivat şi bine echipat, contează foarte mult curriculum, care porneşte de la stabilirea planurilor cadru, programele, manualele.
„Atunci când o să văd un elev că deschide un manual şi trece dincolo de lecţia pe care trebuie să o facă la şcoală şi-l citeşte cu curiozitate şi vezi că îi place, întoarce paginile şi merge înainte, ăla este un manual bun. Dacă nu-i curios să vadă după lecţia doi, la care sunt acum, ce urmează şi ce este acolo, nu vreau să spun că e un manual prost, dar nu este unul inspirational”, a explicat ministrul David.
Ministrul a spus că ai nevoie de profesori motivaţi şi pregătiţi în metode moderne de predare, iar ca să ai un profesor motivat, trebuie să aibă un salariu decent, rezonabil, conform rolului pe care îl are în societate.
„Eu mă uit în ultimii ani şi văd că cei mai mulţi absolvenţi, mă uitam ca rector de la UBB, nu prea alegeau să meargă în preuniversitar (n.r. ca profesori), nu erau motivaţi. Deci avem nevoie să gândim foarte bine nivelul de salarizare”, a spus ministrul.
Nu e prima oară când Daniel David vorbește despre pregătirea profesorilor și calitatea manualelor.
„După ce lucrăm la programe sau în paralel, dar mai degrabă după ce lucrăm la programe, trebuie începute programele de training pentru profesori și de asemenea trebuie regândite, după mine, manualele”, a spus ministrul cu o zi înainte de conferința de presă de astăzi.
2 comentarii
Iarăși training,asta este de zeci de ani ,rezultatul ,se vede !Sara ul deștept ,nu poate să ia decizii bune ,nici nu știu dacă știe care ar fi acelea ! O sa se compromită !
Aștept cu nerăbdare schimbarea programei școlare și a manualelor! Trebuie mai întâi să ajungă analfabetismul funcțional la un procent de 100% ca să ne trezim să facem ceea ce trebuie, nu doar vorbe.