Principala cauză a numărului ridicat de morți pe șoselele României este lipsa educației, avertizează Titi Aur, pilot profesionist, instructor auto, expert în conducere defensivă. Acesta a explicat pentru Ziare.com că la nivelul statului român nu există interesul pentru ameliorarea acestui fenomen. Potrivit lui Titi Aur, este mare nevoie de un cadru legislativ care să fie implementat în unitățile de învățământ, precum și în școlile de șoferi.
România se află la coada clasamentului, la nivelul Uniunii Europene, când vine vorba despre siguranța rutieră. Ultimul loc este Bulgaria, cu 82 de morți la milionul de locuitori, lipită de țara noastră, care a înregistrat 81 de morți la milionul de locuitori, în 2023. Fruntași în privința siguranței rutiere sunt suedezii, cu 22 de decese la milion, urmați de danezi, cu 27 de morți la milion.
„Pe autostrăzile din România se moare de 4,5 ori mai mult decât pe autostrăzile din Franța”
În opinia lui Titi Aur, investițiile în autostrăzi nu sunt suficiente pentru a reduce drastic numărul ororilor de pe drumurile publice.
„Nu vor ajuta. Există o prejudecată, rostogolită în spațiul public, potrivit căreia dacă vom avea autostrăzi, nu vom avea accidente. Este greșit, total. În primul rând, numărul de kilometri de autostradă, peste 1.000, este aproape zero, foarte puțin, având în vedere cei peste 80.000 din țară, ce reprezintă kilometri de drum național (DN), drum județean (DJ) și așa mai departe. Mai mult decât atât, pentru cei care nu știu, pe autostrăzile din România se moare de 4,5 ori mai mult decât pe autostrăzile din Franța. În România, la 1.000 de kilometri de autostradă avem 50 de morți pe autostradă, în accidente rutiere, 1 mort la 20 de kilometri de autostradă. În Franța au un mort la 95 de km de autostradă. Mai mult decât atât, pe kilometrul de autostradă avem mai mulți morți decât pe drumurile naționale”, a declarat expertul auto. Acest text a fost copiat de pe Ziare.com.
Măsuri punctuale în domeniul siguranței auto
Titi Aur propune câteva măsuri concrete, pentru ca viitorii șoferi să fie mult mai bine pregătiți.
„În primul rând, ar trebui să revenim cel puțin la nivelul anilor ‘80. Ce se întâmpla în școlile de șoferi la acea vreme? Ca să ajungi la școala de șoferi trebuia să dai un examen psihologic, în care ți se verifica și capacitatea de reflex și coordonare mâini-picioare. Astăzi, nu se mai face.
De asemenea, odată ajuns la școala de șoferi, făceai obligatoriu orele de teorie. Dacă nu veneai la orele de teorie, trebuia să le recuperezi. Astăzi, cam la 50% se participă. În rest, ‘lasă, că învață ei de pe internet!’. Când erai la școala de șoferi, făceai poligon și dădeai examen. Astăzi, nu se mai face asta. În școala de șoferi se făcea conducere de noapte și dădeai examen la conducere de noapte. Astăzi, nu se mai face”, a declarat Aur.
Mai multe detalii despre măsurile exemplificate de Titi Aur, aici.
Un comentariu
De fiecare data când găsește pe cineva să-l asculte, Titisor nu poate sa rateze ocazia de a promova cursurile lui de conducere a vehiculelor. Are el impresia că nu e nimeni capabil sa conducă un vehicul dacă nu trece și pe la cursurile lui. Nu te mai saturi de bani. Ești penibil Titisor !