Adulții din România au cel mai scăzut nivel de apreciere față de calitatea sistemului de educație din țară, comparativ cu cei din alte 29 de țări incluse într-un sondaj internațional IPSOS, dat marți publicității și citat de edupedu.ro. Sondajul, declarat relevant pentru populația adultă, arată că doar un sfert dintre români apreciază drept „bună” calitatea educației, iar trei sferturi cred că aceasta este „mai slabă” decât în perioada în care ei mergeau la școală.
Totodată, programa școlară și pregătirea profesorilor, dar și fenomenul abandonului școlar determină cel mai înalt nivel de îngrijorare în rândul publicului român, potrivit sondajului.
- Studiul IPSOS a fost realizat pe un eșantion de aproape 24.000 de adulți din 30 de țări, în perioada 21 iunie – 5 iulie a.c. Din România au participat 500 de persoane, și, potrivit realizatorilor, datele sunt ponderate astfel încât compoziția eșantionului fiecărei țări să reflecte cât mai bine profilul demografic al populației adulte conform celor mai recente date de recensământ, iar la un eșantion de 500 de persoane marja de eroare declarată este de +/- 5,0 puncte procentuale.
- Țările participante la studiu au fost Africa de Sud, Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Franța, Germania, India, Indonezia, Irlanda, Italia, Japonia, Malaysia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Peru, Polonia, România, Singapore, Spania, SUA, Suedia, Thailanda, Turcia și Ungaria.
Conform studiului, doar 11% dintre respondenții români evaluează calitatea generală a sistemului de învățământ din România ca fiind “bună” – cea mai redusă pondere dintre toate țările participante la sondaj, la paritate cu Ungaria sau Peru, respectiv sub media de 33% pentru cele 30 de țări.
La nivel global, aproape jumătate (47%) dintre respondenții cu vârste între 25-74 ani consideră calitatea educației ca fiind mai slabă comparativ cu perioada în care mergeau la școală. În România, trei sferturi (73%) dintre participanții la studiu împărtășesc această opinie.
Potrivit IPSOS,jumătate dintre români (51%) consideră că programa școlară este învechită – cea mai mare proporție dintre toate țările incluse în studiu. Media globală este de 29%.
- Pregătirea inadecvată a profesorilor este menționată ca o provocare principală de 45% dintre români, comparativ cu media globală de 27%.
- 36% dintre românii susțin cu tărie că abandonul școlar este o altă problemă reală pe care societatea românească o are – și la acest capitol România se poziționează în fruntea clasamentului cu provocări din domeniul educațional.
- Pentru 7 din 10 români, dezvoltarea abilităților creative ale elevilor e prea puțin prezentă în școli.
- 60% consideră că programa școlară nu pregăteşte în mod adecvat elevii pentru viitoarele lor cariere, ceea ce întărește și mai mult percepția generală negativă asupra sistemului de învățământ din România.
La capitolul plusuri, potrivit IPSOS, România câștigă teren la capitolul siguranță. Sondajul arată că România se situează pe locul 8 în rândul celor 30 de țări participante, în privința asigurării unor spații școlare sigure, lipsite de violență și hărțuire. 48% dintre respondenții locali sunt de acord că școlile reușesc o performanță bună în această direcție. În plus, jumătate dintre români (52%) consideră că școlile reușesc să susțină diversitatea și să reducă diferențele dintre elevi.
2 comentarii
Asta pentru ca la noi inca se face scoala cu „barosul” in clasele primare, iar mai departe materia este depasita si stilul de predare este arhaic, elevii ne fiind atrasi de loc de scoala (vezi modelul nordic).
De acolo si romanii buni la toate, dar de fapt nu sunt buni la nimic .
La orice este România ultims, in afară de hotie, coruptie si minciună. Aici conduce detașat.