Meta Platforms Inc. a permis unei rețele de pagini Facebook să posteze 4.100 de anunțuri politice care o atacau pe candidata pro-UE la președinția României, Elena Lasconi, și promovau figuri de extremă dreapta, inclusiv pe Călin Georgescu, în perioada premergătoare alegerilor din țară, arată o investigație Bloomberg.
Campania a fost derulată pe 25 de pagini Facebook aparent separate pentru entități ale căror site-uri web partajează infrastructura de găzduire, publicitate și e-mail, indicând un efort organizat de a influența alegerile, potrivit unui raport al grupurilor de cercetare a amenințărilor digitale Reset Tech și Check First. Nu este clar cine a fost în spatele rețelei, care a stimulat postările politice pe Facebook și Instagram cu cheltuieli de publicitate de până la 264 909 EUR (279 610 USD), potrivit raportului.
Victoria șocantă a lui Georgescu, pro-rus și iubitor de TikTok, în alegerile prezidențiale din România, acum abandonate, din 24 noiembrie, a pus rolul companiilor de social media sub o examinare intensă. Autoritățile române s-au concentrat asupra platformei TikTok a ByteDance Ltd., acuzând-o că a oferit „expunere masivă și tratament preferențial” candidatului naționalist puțin cunoscut anterior. Dar raportul întocmit de Reset Tech și Check First indică un efort mai amplu de a influența rezultatul alegerilor, mai arată Bloomberg.
Citiți mai multe detalii, pe g4media.ro.