Saga numirii unui nou Consiliu de Administrație al Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav a ajuns într-un punct care pare fără ieșire.
Procedura de selecție a unui nou Consiliu de Administrație al Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav a debutat la începutul lunii mai 2024. Asta, în condițiile în care mandatul vechiului CA expira pe 28 mai 2024. Anunțul începerii procedurii de selecție a fost semnat de președintele interimar de atunci al Consiliului Județean Brașov, Șerban Todorică.
Procedurile de selecție s-au încheiat, iar lista cu cei 5 membri aleși în noul CA în urma concursului a fost trimisă de Consiliul Județean către Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP), instituția care validează numirile în astfel de cazuri.
Timp de 4 luni, nu s-a primit niciun răspuns de la AMEPIP, insitituție cu mari probleme de funcționare, având în vedere că vechea conducere și-a prezentat demisia în luna iulie 2024, iar de atunci pare complet nefuncțională.
În luna octombrie, Consiliul Județean Brașov, în calitate de for tutelar al Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, a fost informat că procedurile de numire a noului Consiliu de Administrație al Regiei Autonome Aeroportul Brașov nu au fost respectate, astfel încât numele „aleșilor” nu pot fi validate și CA-ul nu-și poate începe treaba. Din informațiile Biz Brașov, este vorba despre faptul că anunțul de deschidere a concursului pentru poziția de membru în CA-ul Regiei a fost semnat doar de președintele interimar al CJ Brașov, în loc să fie ca urmare a unei hotărâri de Consiliu Județean, votat în ședință de plen.
De la demararea procedurii de selecție, mandatul Consiliului de Administrație a expirat (pe 28 mai), astfel încât a fost prelungit, conform legii, cu încă 5 luni, până la 28 octombrie 2024. După care, pentru că procedurile de alegere a CA-ului nu au fost finalizate, mandatul a fost prelungit încă o dată, cu 2 luni. Conform OUG 109, legea care gestionează activitatea în acest domeniu, mandatele în CA și cele de director pot fi prelungite de maxim 2 ori, cu 5 și 2 luni, în total 7 luni. Termen care expiră pe 28 decembrie, când aeroportul rămâne fără CA dacă AMEPIP nu vine cu o soluție: refacerea procedurii de selecție a CA-ului.
Situația este și mai complicată în ceea ce privește pe directorul Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, Constantin Albu. Numit interimar pe 10 decembrie 2023, după ce fostul director al aeroportului, Alexandru Anghel, a fost dat afară, Albu a avut deja maximum de prelulgiri legale ale mandatului. Astfel încât, începând cu 11 decembrie, Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav nu va mai avea director.
Din sursele Biz Brașov, Consiliul de Administrație al AIBG va decide marți încă o prelungire cu 5 luni, chiar dacă OUG 109 prevede iprovizorate de maximum 12 luni, respectiv până pe 10 decembrie. Este posibil ca CA-ul interimar să ia o decizie „executivă” de prelungire (chiar în contextul în care numărul maxim de prelungiri a fost atins) având în vedere că Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav nu poate să funcționeze fără director.
Lipsa unui director în funcție poate duce chiar până la suspendarea certificatului de operator aerian pentru aeroport, ceea ce înseamnă, practic, închiderea Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav.
În acest context, este aproape cert că procedura de selecție a unui nou Consiliu de Administrație, din membrii căruia să fie numit un nou director, să fie reluată la Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav.
5 comentarii
Dupa ce ca ne faulteaza Bucurestiul la rupere, ne dam si noi palme! Ce l-a impiedicat pe Todorica sa faca o hotarare de consiliu? Ca sa nu mai vorbesc de persoanele dubioase propuse, cu una sau doua exceptii!!
Duhul rau de la romatsa bantuie prin aeroport si mai e si in continuare propus!??! Nici slujbele religioase nu mai au putere?
Care sunt persoanele excepție?
De ce vă miră? Brașovul trebuia să aibă aeroport, dar militar, nu civil. Ați văzut voi vreo explozie a afacerilor de la inaugurarea aeroportului, așa cum ne abureau stăpânii noștri? Eu nu. Dar am văzut din ce în ce mai multe zboruri militare deservite de aeroport. Că doar Cincu e la o aruncătură de băț.
Stai si te miri de cat de bine functioneaza autoritatuile adormite ale statului platite generos cu salarii si sporuri pentru leneveala ar trebui toti datia afara pentru neideplinirea sarcinilor de servici interesele politice si personale casta scump Romania.
Poate pleca si albu, fiica partenerei sale de viata e paralela cu aviatia dar a fost angajata de Fly Lili ca reprezentant la aeroport.
Aceeasi Fly Lili are avion sub sechestru si datorii la aeroport, iar din 11 ianuarie probabil va disparea din peisaj.