„Informarea corectă e crucială în aceste zile şi în anii ce vin, dar în epoca TikTok, Compania Naţională Poşta Română dărâmă ultima legătură cu presa a oamenilor care au nevoie de ea. Toate ziarele din România au primit o notificare prin care sunt informate că preţurile pentru livrarea informaţiei către cetăţeni se dublează, iar această măsură face imposibilă continuarea abonamentelor, pentru că devin nesustenabile. Cea mai importantă este informaţia, dar prin această creştere, toate costurile vor merge spre livrare.
Valentin Ştefan, directorul Poştei Române, recunoaşte că instituţia pierde teren pentru că nu e digitalizată şi are prea puţine servicii de interes pentru cetăţeni, dar alege să recupereze ani de furturi şi investiţii greşite în dauna celor care au mai multă nevoie de serviciile companiei. Compania se află în subordinea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, condus de Bogdan Ivan. Dacă eforturile conducerii s-ar concentra pe digitalizare, multe dintre problemele companiei s-ar remedia, dar se pare că efortul managerial se concentrează pe ruperea legăturii între cetăţean şi presă, fără se se fi stabilit impactul economic al acestei măsuri. Dublarea preţului de livrare înseamnă omorârea ziarelor şi a revistelor tipărite, pentru că vor fi nevoiţi fie să crească şi ei preţul, fie să renunţe la abonamente, iar cât câştigă Poşta din această măsură rămâne o enigmă, pentru că au refuzat să furnizeze date.
Presa este esenţială pentru parcursul democratic al României, iar cetăţenii au nevoie de acces la informaţie de calitate. Abonaţii, fie că sunt sau nu pe reţelele sociale sunt cetăţeni care au încredere în informaţii verificate şi de interes public, livrate de ziare şi reviste. Dacă acestea nu vor mai putea ajunge la ei, cetăţenii vor deveni mai săraci şi mai vulnerabili.
Situaţia critică în care se află Poşta Română nu se poate remedia din suprimarea legăturii între cetăţeni şi informaţie. Centrul pentru Jurnalism Independent solicită reevaluarea acestei măsuri şi păstrarea interesului public în centrul activităţii unei companii naţionale.”
Centrul pentru Jurnalism Independent