Ford a prezentat în premieră mondială, la Craiova, în cadrul uzinei deținute de Ford Otosan, noul automobil electric pe care va începe să-l producă din acest sfârșit de an. Noul Puma Gen-E poate fi comandat începând din acest moment pe piața din România, prin Programul Rabla Plus, la un preț de lansare foarte mic, conform analizei Profit.ro.
Ford Puma are începând de astăzi și o versiune complet electrică, ce a fost dezvăluită la Craiova, în cadrul unui eveniment internațional, la care au fost invitați jurnaliști din mai multe țări. Puma Gen-E, așa cum se numește, într-o formulă care face referire la „Generația Electrică” a automobilelor, folosește aceeași platformă precum versiunea cu motoare termice, modificările trenului de rulare fiind minore, astfel încât să poată susține greutatea mărită a mașinii.
Nici designul nu are modificări majore, după cum s-a observat în cadrul prezentării de la Craiova, unde au fost expuse două exemplare, unul galben metalic, altul negru, fiecare dintre ele reprezentând una dintre cele două versiuni de echipare pe care le propune Ford Puma Gen-E. Din punct de vedere al grupului motopropulsor, adică detaliul tehnic care interesează clienții unei mașini electrice, Ford oferă o singură soluție și nu există un plan pentru ca aceasta să fie mărită în viitor.
Ce autonomie are
Este vorba în primul rând despre o baterie cu o capacitate netă de 43,6 kW, o valoare specifică modelelor din segmentele mici, care poate oferi nu doar o greutate redusă, cu o autonomie rezonabilă, în regim de rulare urban, dar mai ales permite vânzarea mașinii cu un preț accesibil. Concret, autonomia declarată de constructor este de 376 km în regim WLTP sau „peste 400 km” în regim de rulare ECO Mode, care limitează viteza maximă la 105 km/h. În regim de rulare WLTP City, autonomia declarată este de 523 km. În al doilea rând este vorba despre motorul de 123,5 kW sau 168 CP, care asigură astfel o putere mai mult decât suficientă pentru un vehicul urban și un cuplu maxim de 290 Nm. Viteza maximă pe care o poate atinge mașina este de 160 km/h, iar accelerație 0 – 100 km/h este de 8 secunde.
Alte cifre ale noului model sunt masa totală, 2.015 kg, cu o masă proprie de 1.563 kg, precum și o greutate remorcabilă maximă de 750 kg. Dimensiunile sunt similare cu versiunea cu motor termic, respectiv 4,21 metri lungime, 1,80 metri lățime, ampatament de 2,58 metri și gardă la sol de 12,9 cm.
Capacitatea portbagajului este una dintre cele mai mari din segment, 574 litri, cu ajutorul cutiei suplimentare din portbgaj (GigaBox). De asemenea, pasagerii au la dispoziție și un frunk (spațiu de bagaje în zona motorului electric) de 43 de litri.
Sursa video: Auto Industry News