Comitetul pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului din Parlamentul European îi va lua la întrebări mâine pe reprezentanții TikTok despre modul în care compania aplică regulile digitale ale UE, în contextul alegerilor recente din Europa.
Astfel, marți dimineață, începând cu ora 11.00 CET (12 ora României), comitetul pentru piața internă și protecția consumatorilor va purta o discuție cu Caroline Greer, director pentru politici publice și relații guvernamentale la TikTok, și Brie Pegum, șeful global de produs, autenticitate și transparență la TikTok.
Deputații sunt așteptați să ridice întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu regulamentul digital al UE, pentru a asigura un spațiu online sigur, transparent și de încredere, în special în perioadele electorale.
În contextul alegerilor din România, Comisia a întrebat deja despre procesul de gestionare a riscurilor TikTok în ceea ce privește manipularea informațiilor, sistemele de recomandare și accesul terților la date. Comisia a întrebat anterior despre proiectarea și funcționarea sistemelor de recomandare TikTok, YouTube și Snapchat și, mai precis, despre măsurile pe care TikTok le-a luat pentru a reduce riscurile legate de alegeri, pluralismul media și discursul civil.
Legea europeană privind serviciile digitale, care a intrat pe deplin în vigoare la 17 februarie 2024, stabilește obligații stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi rețelele sociale sau piețele, pentru a combate conținutul ilegal, dezinformarea online și alte riscuri societale online.
Comisia Europeană, care are competențe de investigare și sancționare în temeiul DSA, a început să analizeze strategiile de conformitate ale mai multor platforme online foarte mari.