„Gheața neagră” poate fi un real pericol pentru participanții la trafic. Este un „inamic” aproape invizibil. Pe suprafața șoselei se formează o peliculă foarte subțire de gheață care reduce drastic aderența anvelopelor. Această peliculă se formează, de cele mai multe ori, în timpul nopții sau în momentele din zi când temperaturile sunt foarte scăzute. Umezeala din atmosferă se acumulează pe partea carosabilă și îngheață. O manevră sau un viraj brusc, dar și o frânare poate să ducă la derapaj. De cele mai multe ori, gheața neagră se produce pe poduri, din cauza faptului că partea carosabilă nu este în contact cu pământul, care, de obicei, menține o temperatură mai ridicată la nivelul șoselei.
Titi Aur, pilot și expert în conducerea defensivă, a precizat că acest fenomen este foarte periculos.
„Să fim atenţi la cum conducem şi mai ales la gheaţa neagră, adică la polei. Gheaţa, zăpada albă, le vezi, ştii că s-ar putea să aluneci. Gheaţa neagră e cel mai periculos lucru care se poate întâmpla. Trebuie testată aderenţa din când în când. Când nu avem pe nimeni în jur pe şosea, apăsăm mai tare pe frână. Dacă tremură pedala de frână, înseamnă că a intrat ABS-ul, deci avem aderenţă mică”, a explicat pilotul Titi Aur
Gheața neagră va crea iluzia unui drum uscat și de aceea, șoferii trebuie să circule prudent și să își echipeze mașinile potrivit sezonului și condițiilor meteorologice.