Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) desfășoară acțiuni de control
tematic asupra dezvoltatorilor imobiliari, având ca scop verificarea respectării prevederilor legale.
În acest context, grupul de firme Nordis se află în atenția ANPC de anul trecut.
Astfel, în 2023, ANPC a înregistrat patru reclamații (trei inițiale și o revenire) împotriva SC Nordis
Management SRL. Dintre acestea, două au fost întemeiate, soldându-se cu sancțiuni contravenționale în valoare totală de 5.000 lei, iar una nu a putut fi soluționată, deoarece reclamantul a inițiat acțiune pe cale judecatoreaca, prin care solicitat rezoluțiunea promisiunii bilaterale (dosar nr. 26883/3/2023, Tribunalul București).
În 2024, ANPC a primit alte patru reclamații, respectiv două împotriva SC Nordis Management SRL și două împotriva SC Nordis Mamaia SRL.
„Două reclamații au fost clasate ca nesoluționabile, fiind deja pe rolul instanțelor (dosare nr.
39329/3/2023 și nr. 1165/3/2023); Alte două sunt în curs de cercetare, fiind în termenul legal de soluționare, acestea aflandu-se pe rolul instantelor judecatorești”, au precizat oficialii ANPC într-un comunicat de presă.
În cadrul acțiunilor de control au fost solicitate dezvoltatorului imobiliar S.C. Nordis Management
S.R.L. și altor societăți din grupul Nordis informații și documente.
„SC Nordis Management SRL și SC Nordis Mamaia SRL au solicitat prelungiri ale termenelor
pentru transmiterea documentelor, dar nici până la datele stabilite (12.11.2024) nu au furnizat
informațiile necesare. S.C. Nordis Management S.R.L. a solicitat, amânarea transmiterii informațiilor și documentelor pentru data de 06.01.2025, întrucat în această perioadă sunt efectuate controale inclusiv din perspectiva altor instituții cu atribuții de control ale statului român, termen cu care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu a fost de acord, fiind acordată o prelungire a termenului cu câteva zile pentru o parte din documentele solicitate, pentru celelalte informații și documente termenul de transmitere fiind data de 12.11.2024”, au mai precizat oficialii Protecției Consumatorilor.
Amendă de până la 30.000 de lei
Totodată și societății S.C. Nordis Mamaia S.R.L. i-au fost solicitate documente cu termen de
transmitere data de 12.11.2024.
„Atât S.C. Nordis Management S.R.L. cât și S.C. Nordis Mamaia S.R.L. nu au transmis Autorității
la termenul menționat nicio informație și niciun document din cele solicitate, necesare pentru
verificarea respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor, urmand sa se incheie
un document de control in acest sens. Conform art. 51 alin. (1) din O.G. nr. 21/1992, netransmiterea documentelor constituie contravenție, sancționabilă cu amenzi între 10.000 și 30.000 lei. În cazuri grave, poate fi propusă și sancțiunea complementară de închidere definitivă a unității. Precizăm că în cazul contravenției de împiedicare a controlului nu pot fi dispuse măsuri de limitare a consecinţelor nerespectării prevederilor legale și măsuri de remediere iar privind sancțiunea
complementară de închidere definitivă a unității trebuie avute în vedere toate consecințele negative
pentru terți (inclusiv consumatori) ținând seama de domeniul de activitate, dezvoltare imobiliară”, au subliniat reprezentanții ANPC.
În acest context, ANPC solicită public grupului Nordis să pună la dispoziție cu celeritate
documentele necesare pentru finalizarea controalelor.