Brașovenii pot consulta până luna viitoare pe site-ul primăriei unul dintre cele mai importante documente pentru dezvoltarea unei comunități, Planul Urbanistic General.
Pentru a se asigura o dezvoltare sustenabilă a orașului, noul PUG vine și cu o serie de constrângeri urbanistice în ceea ce privește dezvoltare, determinate, pe de o parte, de riscul de inundabilitate generat de râul Ghimbășel care acoperă o mare parte din municipiu, toată zona Stupini și zona străzii Lânii.
Pe de altă parte, relieful orașului și numeroasele valori de patrimoniul natural determină restricții privind dezvoltarea pe versanți.
Aceste constrângeri au ca efect și o reducere a intravilanului municipiului: se propune diminuarea suprafeței din intravilan cu 4.288,8 ha, justificată, în primul rând, de scoaterea în extravilan a pădurilor, precum și a zonelor naturale valoroase și a celor inundabile.
Printre altele, autorii Planului Urbanistic General au propus însă şi reintroducerea tramvaiului în Braşov. Astfel, pentru eficientizarea transportului este propusă „activarea transportului de persoane cu tramvai pe fosta linie Dârste – Braşov centru”. Practic, asta ar însemna la o revenire parţială la calea ferată suburbană înfiinţată în anul 1892, potrivit informațiilor consultate de către Bună Ziua Brașov.
O linie de tramvai mai fusese amenajată la poalele Tâmpei și în ultimii ani ai comunismului, pe traseul Rulmentul – Saturn, dar în 2006 s-a decis desființarea acesteia și reintroducerea unei linii de troleibuze pe acest traseu.
Proiectanții și urbaniștii care au conturat noul PUZ au propus pentru îmbunătăţirea mobilităţii (trafic rutier, transport în comun, infrastructură pentru pietoni şi biciclişti), și amenajarea unor noi pasaje peste calea ferată care traversează municipiul, realizarea unor piste pentru biciclişti, dar și extinderea transportului în comun, în special în noile zone rezidenţiale.
5 comentarii
Prostia tramvaiului revine!
Coliban pleacă precum a venit.
Daca tot au descoperit Graftul (spurcată)ar trebui băgat linie de metrou,din schei,in Bârsa.Darste doar loc de întors calea ferată,poate lega până la aeroport!!.automotoare doar.
Ceva util societății? O parcare în afară orașului pentru cine vine în Brașov să nu mai intre cu mașina în oraș? Mai mult spațiu verde ? Că și aici Brașov e cam deficitar. Prețurile din Brașov au explodat dar salariile nu sunt printre cele mai mari…Iași și Galați ne cam depășesc! Dar acolo costurile sunt mai mici. Poiana Brașov a devenit o mamaia montană. Am votat inițial cu Coliban, dar după ce 4 ani a dat dovadă de prostie cruntă, am revenit la Scripcaru. Sunt constănțean mutat la Brașov și mă doare că și Brașov o cam ia pe urmele constanței.
Toti migrantii din Buzău, Galați, toata Moldova și Oltenia își dau cu parerea despre Brașov. Sa-si dea cu părerea despre cotlaurile de unde vin ei, unde este numai mocirla, mizerie și hotie. Toti țiganii au venit în Brașov. Scripcaru, analfabetul, hot so corupt, ales de ciurucurile migratoare. Sa ma pi$ pe toți veneticii care au impresii ca dacă locuiesc în Brașov sunt brașoveni.
Allen, ti-ai gresit semnatura.