Cererea pentru locurile de muncă remote este tot mai mare pe piața muncii din România, însă numărul joburilor este în scădere de la finalul pandemiei, iar un singur tip de anagajați este favorizat pentru munca de acasă.
Numărul românilor care vor să muncească de acasă este de 3 ori mai mare decât al joburilor disponibile, în timp ce pentru munca în străinătate numărul candidaţilor este de 3 ori mai mic decât oferta, scrie adevarul.ro.
Domeniile cu cea mai mare deschidere față de munca remote sunt call-center / BPO, IT / telecom, servicii, retail, advertising / marketing / PR și asigurări. 80% dintre aceste joburi sunt full time și 20% part-time.
Cei aflați la începutul carierei au cele mai mari șanse de a obține aceste slujbe, însă pe măsură ce sunt promovați, angajatorii îi preferă la birou, a explicat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
„Zona în care angajatorii sunt mai dispuși să accepte munca remote este cea a pozițiilor entry-level, în condițiile în care peste 70% dintre aceste joburi se adresează candidaților care au maximum doi ani de experiență. Ce observăm este faptul că pe măsură ce crește nivelul de senioritate al jobului pentru care se fac recrutări, pe atât scade disponibilitatea angajatorilor de a accepta remote work”, a explicat Roxana Drăghici.
În primele 9 luni ale anului, din cele peste 8 milioane de aplicări înregistrate, 1,2 au mers către joburile remote. 6,9 milioane de aplicări au fost pentru joburile din România cu prezență la birou și doar 115.000 pentru locurile de muncă din străinătate.