Constructorul turc Makyol, cel care va construi integral toată autostrada A13 de la Sibiu la Făgăraș, a anunțat că de luni, 7 octombrie 2024 va demara lucrări de pregătire/amenajare a terenului(tarusare, curățare și eliminare vegetație, îndepărtare sol fertil, îndreptare și nivelare, săpare șanțuri) pentru viitoarele drumuri tehnologice, în interiorul culoarului de expropriere, conform fagarasultau.ro.
„Subscrisa Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS -Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi Anonim Sirketi , în calitate de antreprenor responsabil cu execuția lucrărilor de construcție a autostrăzii Sibiu- Făgăraș, lot 4, în baza contractului, având în vedere decizia de expropriere, prin care proprietarii au fost înștiințați despre demararea acestui proiect și consecințele acestuia și emiterea, în perioada imediat următoare a autorizației de construire, societatea noastră va începe din data de luni, 7.10.2024 lucrări de pregătire/amenajare a terenului(tarusare, curățare și eliminare vegetație, îndepărtare sol fertil, îndreptare și nivelare, săpare șanțuri) pentru viitoarele drumuri tehnologice, în interiorul culoarului de expropriere. Accesul către amplasament se va face din drum public, cu respectarea prevederilor legale“, se arată în notificarea transmisă de constructor.
A13 va avea o lungime totală de 68 de km, care se împarte în următoarele loturi:
– Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km;
– Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km;
– Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B) în lungime de 17,61 km;
– Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).
Pe traseul acestei secțiuni de autostradă urmează să fie construite:
– 7 noduri rutiere;
– 90 poduri;
– 12 viaducte;
– 2 Centre de întreținere și coordonare și un punct de sprijin;
– 4 parcări;
Lucrările trebuie finalizate în trei ani și au o garanție de 10 ani.