Consiliul Judeţean Braşov a anunţat joi, 26 septembrie, un nou termen de finalizare a lucrărilor la podul de la Voila: aprilie sau mai 2025, conform bzb.ro. Anunţul a fost făcut de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică în timpul şedinţei de plen de joi a deliberativului judeţean, când au fost aprobate două hotărâri de vizează această investiţie.
„Lucrările la pod avansează foarte bine, fiind realizate lucrările la fundaţie. Urmează să fie montată structura metalică, existentă de mai mult timp pe şantier”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
De altfel, el i-a invitat pe consilierii judeţeni braşoveni ca săptămâna viitoare, miercuri, 2 octombrie, să vadă în teren stadiul lucrărilor.
„De asemenea, vom avea în scurt timp o întâlnire cu oficialii NATO, pentru a discuta aspecte legate de această investiţie”, a anunţat Todorică.
Consilierii judeţeni braşoveni au aprobat noua valoare proiectului, respectiv 39.718.038 de lei, cu tot cu TVA. Din valoarea totală a proiectului, suma de 32.242.093 lei urmează să fie asigurată de la bugetul de stat, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (derulat de Ministerul Dezvoltării), iar diferenţa de 7.475.944 lei va fi asigurată din bugetul Consiliului Judeţean.
Pe de altă parte, în actele normative aprobate de aleşii judeţeni se arată că termenul de finalizare a lucrărilor, asumat de constructor este luna august a anului 2025.
Contractul de lucrări pentru construirea podului de la Voila a fost semnat în luna ianuarie a anului 2021 cu Asocierea SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL – SC Drum Inserv SRL.
După ce a fost emis ordinul de începere a lucrărilor (la începutul anului 2021) au început să apară problemele. În primă fază, timp de mai bine de un an, inginerii constructorului şi cei ai Hidroelectrica au avut o dispută privind soluţia de demolare a vechiului pod. Apoi, specialiştii constructorului şi proiectantul nu au căzut de acord privind fundaţiile. Constructorul susţinea că este nevoie de fundaţii noi, proiectantul era de părere că pot fi consolidate cele existente. În primă fază a fost agreată soluţia consolidării fundaţilor pilonilor, însă după ce podul a fost demolat şi a fost verificată starea lor, experţii a ajuns la concluzia că cea mai bună soluţie este refacerea lor.
Noul pod va avea o lungime de 93,95 metri şi o lăţime totală de 13,50 metri, iar durata de exploatare va fi de 100 de ani. Conform proiectului, pe noul pod vor putea trece încărcături militare de până la 100 de tone. Podul are o importanţă strategică, acesta urmând a fi folosit de trupele NATO de la Cincu, inclusiv pentru transportul tehnicii militare, descărcată la Gara Voila, unde cu finanţare americană, a fost amenajată o rampă specială.