În aceste zile sunt încercate, prin teste statice și dinamice, cele trei pasaje de pe traseul Variantei:
-Pasaj peste Calea Ferată 316 (Brașov – Ciceu – Deda – Războieni) de 355 m;
-Pasaj peste Calea Ferată 318 (Sfântu Gheorghe – Brețcu) de 355 m;
-Pasaj peste Calea Ferată 316 (Brașov – Ciceu – Deda – Războieni) și peste Râul Olt, lungime totală de 526 m.
Aceste încercări sunt obligatorii înainte de deschiderea traficului.
Varianta de Ocolire Sfântu Gheorghe are o lungime de 11,56 km iar partea carosabilă are câte o bandă pe sens, fiecare cu o lățime 3.50 m, viteza de proiectare fiind de 80 km/h. Traseul Variantei se desprinde din DN12 (E578) la km 2+830, înainte de localitatea Coșeni, se desfășoară pe partea dreaptă față de DN 12 și se finalizează la intersecția cu DN12 (E578) la km 13+345, după localitatea Sfântu Gheorghe.
„Scopul investiției a fost de a degreva de trafic intravilanul localității Sf. Gheorghe, de a reduce numărului de accidente prin preluarea unei părți semnificative din traficul de tranzit dar și de a scădea emisiiloe poluante din localitate.
Pe traseu au fost construite și 2 spatii parcări cu câte 25 locuri de parcare pentru autoturisme, 16 locuri de parcare pentru TIR și un corp cu toalete publice, precum și un centru de întreținere”, au transmis reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov.