Primăria Brașov a anunțat încă din toamna anului trecut că procedurile de licitație pentru locurile de parcare de reședință vor fi modificate, respectiv că ar urma să fie derulate printr-o platformă online. Din nefericire, aceasta s-a tot poticnit în teste. În tot acest timp, unii brașoveni nu știu cum să își rezolve problema locului de parcare de lângă casă, în contextul în care anumite zone sunt deficitare la acest capitol.
De exemplu, o brașoveancă ne-a sesizat cu privire la faptul că în zona Aulei Universității, pe strada Mihai Viteazu, au fost amenajate câteva locuri de parcare, care, deocamdată nu au un statut clar. Aceasta este de părere că respectiva parcare ar trebui să fie destinată riveranilor, în contextul în care există solicitări în zonă și nu sunt parcări suficiente pentru locatari.
După cum au declarat pentru BizBrașov reprezentanții Primăriei, cel puțin în cazul locurilor de lângă Aulă, acestea vor fi publice, iar riveranii le vor putea utiliza în schimbul achitării unui abonament de reședință, dar nu vor avea un loc asigurat.
În ceea ce privește licitațiile pentru parcările de reședință din întreg orașul, aplicația de atribuire mai are de trecut un test, la care se adaugă și chestiunile de natură juridică. „Din punct de vedere tehnic încercăm să vedem dacă în cadrul unei proceduri se pot derula două etape, respectiv dacă locurile dintr-o anumită zonă care nu sunt licitate de către cei care au domiciliul și talonul la respectiva adresă vor putea fi licitate de alte persoane cu domiciliul într-o altă zonă. În plus, din punct de vedere juridic, trebuie să vedem dacă în baza actualului regulament pot fi derulate licitațiile online. În caz contrar, va trebui modificat regulamentul, iar în perioada următoare să transmitem public un calendar de adoptare a acestuia, care va include partea de dezbatere publică și adoptarea de către Consiliul Local”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov.
Atribuirea locurilor de parcare rezidențială rămase libere se făcea până acum doar în momentul în care venea rândul cartierului respectiv, iar cei care și le-au adjudecat acum aproximativ 16 ani când s-au făcut primele licitații au rămas practic proprietari pe ele dacă și-au plătit taxa anuală la timp. Pentru închiriere, actele necesare trebuiau să fie duse fizic la serviciul de specialitate al Primăriei și licitația se organiza tot în sediul municipalității pentru cazurile în care erau mai mulți doritori pentru același loc de parcare. Practic, odată implementat noul sistem se va licita electronic, însă acest lucru se va întâmpla la o anumită perioadă, care probabil va fi de 5 ani.
În municipiul Brașov, taxele anuale pentru parcările de reședință încep de la 120 de lei în zona D, 132 de lei – în zona C, 144 de lei – în zona B și 156 de lei – în zona A, tarife stabilite acum mai bine de 15 ani.
4 comentarii
Pai dobitocilor, 5 ani?
Pe ce criteriu? Daca ala dupa 1 an isi vinde troaca, ramane locul lui, il subinchiriaza (la negru), face pe proprietarul, ridica stergatoare, cheama localii sa ridice alta masina parcata pe „locul lui”…pai nu-i rupe ala capu’?
Minte de idioti!!
Singurul idiot din aceasta schema esti tu cumetre…de 16 ani unii ocupa abuziv aceste locuri,si tu comentezi pentru 5 ani!
Anual taticu’…terminati cu senatorii de drept ai parcarii de resedinta.
Bun, dar în cazul în care locuiesc chiriași iar proprietarii apartamentului locuiesc în Constanța ( de exemplu), iar eu am închiriat loc de parcare care e mereu ocupat ( chiriașii din bloc) ce fac?