Încă din 2021 Consiliul Județean Brașov a demarat licitațiile pentru atribuirea licențelor de transport pentru traseele care străbat județul. Procedurile s-au soldat însă numai cu eșecuri astfel că, anul trecut, licențele emise în 2014 și prelungite în 2019, dar care expirau pe 30 iunie 2023, au fost din nou prelungite, pentru ca diverse zone ale județului să nu rămână descoperite în ceea ce privește transportul public.
Ținând cont că traseele din zona metropolitană au fost excluse din acest program (traseele din această arie fiind gestionate de Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov), la nivelul județului au fost stabilite de către CJ Brașov 51 de trasee structurate pe 4 grupe, în funcție de zone.
Recent, au fost scoase la licitație cele 9 trasee din zona Rupea. Potrivit datelor de pe portalul de licitații publice, acestea ar urma să fie atribuite unui operator pe o perioadă de 7 ani, iar valoarea contractelor este estimată între 22.106.010,43 lei și 24.316.611,47 lei, prețuri fără TVA.
Cele 9 trasee sunt: 039 Rupea – Brașov, 040 Rupea – Homorod – Rupea Gară – Jimbor, 041 Rupea – Racoș, 042 Rupea – Cața – Beia – Ionești, 043 Rupea – Făgăraș, 044 Rupea – Dăișoara, 045 Rupea – Viscri – Grânari, 046 Rupea – Hoghiz – Comăna de Sus și 047 Rupea – Meșendorf.
De altfel, CJ Brașov a reziliat contractele pentru cursele de transport public de pe rutele spre Victoria, Bran și Făgăraș și reia licitația. Operatorii nu puteau intra „în pâine”, din cauza garanției mult prea mare, care nu a fost susținută de nici o bancă, însă cursele sunt asigurate în continuare de Transbus Codreanu în baza vechilor licențe.
Un comentariu
Buna seara, Ungra au uitat?