A circula pe autostradă, pe ruta București-Brașov, respectiv Brașov-București, rămâne un vis frumos. Românii mai au nevoie de răbdare până la momentul în care vor putea deplasa pe șosea rapid și sigur, neîntrerupt, cu 130 km/h, între munte și Capitală.
Bucureștiul și Brașovul vor fi legate prin două mari secțiuni de autostradă. București-Ploiești, cu o lungime de 56 km, operabilă din anul 2012, respectiv Ploiești-Brașov, cu o lungime de aproximativ 105 km, se află în faza de pregătire din 2021, ce implică procese specifice, precum realizarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic.
Ploiești-Brașov va fi, de fapt, tronsonul 2 din Autostrada Transilvania (A3, București-Borș). Tronsonul este împărțit în două secțiuni: Ploiești – Comarnic, cu o lungime de 49 km și Comarnic-Brașov, cu o lungime de 58 km.
Se anunță un proiect complex. Autostrada va conecta centrele turistice importante de pe Valea Prahovei – Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov.
Nodurile rutiere vor fi amplasate astfel: Bărcănești, DN 72 – intersecție cu autostrada, Bănești, Breaza, Comarnic, Sinaia, Poiana Țapului, Bușteni – Azuga, Predeal, Râșnov – intersecție cu DN 73, Cristian – intersecție cu DN 73G, A3 km 173+300 – intersecție cu DN1. De asemenea, vor fi realizate 13 tuneluri, dintre care cel mai lung va fi de 2,4 km. Lungimea totală a tunelurilor va fi de 12,4 km. Vor trebui construite și 61 de poduri, cu lungimea totală de 29 km.
În imaginație și pe hârtie arată bine, dar mai e mult de așteptat.
Citiți mai multe detalii, pe ziare.com.