După o licitație anulată, la a doua procedură lansată de SRCF Brașov pentru finalizarea lucrărilor de modernizare în gara Brașov a fost depusă o ofertă.
La sfârșitul lunii mai, Regionala Brașov a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat procedurile pentru găsirea unui constructor care să finalizeze modernizarea gării Brașov, scrie clubferoviar.ro.
Atunci, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect „Reabilitare platforma stației și clădire RCM în stația Brașov Călători – lucrări rest de executat”. Valoarea totală estimată a contractului, care trebuia dus la bun sfârșit în termen de opt luni, era de 400.000 de lei, echivalentul a 80.000 de euro.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 26 iunie 2024, ora 15:00. Numai că, potrivit anunțului din SEAP, nu au fost oferte valabile: „Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nici unul din ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”.
Apoi, pe 25 iulie, în SEAP a apărut un anunț de licitație cu titlu și valoare estimată identice. Noul termen limită pentru depunerea ofertelor a fost data de 29 august 2024, ora 15:00. Anunțul pe SEAP a fost încărcat abia vineri după amiază, iar potrivit acestuia a fost depusă o singură ofertă, din partea firmei Gdo Mov Impex SRL, aceeași care va moderniza Gara de Nord din București, fapt ce a dus la izbucnirea unui imens scandal.
Lucrările de modernizare în gara Brașov care mai trebuie executate
Pentru asigurarea confortului optim și siguranța călătorilor ce tranzitează zona stației CF Brașov, a fost necesară reabilitarea zonelor adiacente împreună cu căile care asigură accesul călătorilor la primul peron al stației.
Zona supusă reabilitării este cuprinsă între pasajul CF (Cap Y al stației CF Brașov) și clădirea secției L1. Lucrările însă au fost executate parțial, rezultând necesitatea organizării unei noi proceduri de licitație pentru restul de executat.
Lucrările sunt grupate în trei capitole. Primul vizează zona de acces dinspre Autogară spre Revizorat și peron linia 1 B, al doilea copertina de la accesul în clădirea de călători – fațada spre oraș C, iar al treilea – reparații exterioare la clădirea RCM.
Soluțiile de reabilitare trebuie să aibă în vedere următoarele aspecte:
Zona de acces dinspre Autogară spre Revizorat și peron linia 1 – Se va desface gardul existent lateral scărilor și se va monta unul nou; – Treptele de la Autogară spre peronul liniei 1 împreună cu zonele de acces către scări se vor placa cu granit, iar travertinul de pe peretele lateral se va curăța, iar unde va fi cazul plăcile degradate se vor înlocui.
Copertină acces clădire călători – fațada spre oraș – Se vor demola resturile de beton existente din vechile copertine și se vor repara zonele aferente. – Noua copertină se va realiza dintr-o structură metalică, continuă, în lungul intrării principale, ce va avea lungimea de aproximativ 20 m; – Copertina metalică va avea un sistem propriu de preluare a apelor pluviale și sistem de dejivrare. De asemenea, iluminarea se va asigura printr-un sistem propriu; – Se va înlocui/repara pardoseala în zonele afectate de fundațiile stâlpilor de susținere ai copertinei.
Reparații exterioare clădire RCM – Copertina de beton se va placa cu placaje tip “Bond” pe structura metalică existentă și acoperirea acesteia cu tablă, cu asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale.
Sursa: clubferoviar.ro.